ACH, TA POGODA!
Grupa: Myszki
Data: 07.04.2020r.
Temat: Jaka może być pogoda?
Do pobrania: Myszki – Zajęcia 10
Cel:
– posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
Przebieg zajęć:
- Pogoda w czterech porach roku – transformacja relaksacyjnej opowieści.
Rodzic zachęca dzieci do zajęcia wygodnej pozycji. Prosi o zamknięcie oczu i spokojnym, miarowym głosem czyta tekst:
Idziesz powoli, rozglądasz się. Wiosna zagościła już na dobre.
Motyl frunie między kolorowymi kwiatami, a trawa zazieleniła się na łące.
Między drzewami przebłyskują promienie słońca. Delikatnie muskają skórę.
Bezchmurne niebo zachwyca swoim kolorem, a delikatny wietrzyk lekko porusza
włosami. Oddychasz równo, spokojnie, słuchasz śpiewu ptaków.
W oddali słyszysz, jak spływa strumień.
Delikatnie prześlizguje się między kamieniami.
Woda pluszcze. Siadasz pod drzewem. Na niebie pojawił się obłoczek.
Patrzysz, jak płynie. Powoli zaczyna padać deszcz… kap, kap, kap.
Delikatne krople spadają na trawę, kwiaty.
Wystawiasz rękę… deszcz spływa po Twojej dłoni.
Słyszysz delikatny szum wiatru. Wychodzi słońce. Motyle wracają nad łąkę.
Wstajesz i idziesz do domu. Czujesz się wypoczęty.
Po wysłuchaniu treści dzieci wskazują opisaną porę roku i charakterystyczne dla niej zjawiska.
- Co nie pasuje? – zabawa edukacyjna.
Powiedz co nie pasuje na obrazku?
Dziecko opisuje obrazek i nazywa przedstawioną porę roku. Podczas opisu używa
określeń dotyczących orientacji w przestrzeni: nad, na górze, pod, na dole, między, z boku.
Wskazuje niepasujące, żartobliwe elementy na obrazku i je zaznacza.
- Kwiecień-plecień – asocjogram, definiowanie przysłowia podczas techniki aktywizującej.
Rodzic przytacza dziedcku przysłowie:
Kwiecień-plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata
i proponuje, by zastanowić się, jaką pogodę może przeplatać wiosenny miesiąc.
Zadaniem dziecka jest narysowanie właśnie tych symboli pogody.