Skip links

17.04.2020 Przygody duże i małe nie tylko na ekranie.

TAJEMNICE KOMPUTERÓW I ROBOTÓW

Grupa: Myszki

Data: 17.04.2020r.

Temat: Przygody duże i małe nie tylko na ekranie.

Do pobrania: Myszki – Zajęcia 16

Cel:
– klasyfikuje i porównuje elementy, używając określeń: „większy”, „mniejszy”, „dłuższy”, „krótszy”, „wyższy”, „niższy” itp.

 

Przebieg zajęć:

  1. Duży, większy, największy – zabawa matematyczna, określanie wielkości.

Rodzic daje dziecku wycięte z papieru różnej wielkości kółka/kwadraty/trójkąty. Przyklej na kartkę – od najmniejszego do największego.

  1. W mieście robotów – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na jego temat.

Rodzic czyta dziecku opowiadanie:

W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.

Karolina Rozpędek

Po wysłuchaniu opowiadania rodzic zadaje dzieciom pytania:

Jak poruszają się roboty?

Czego potrzebowały, aby ruszać się sprawniej?

Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?

Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?

Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?

 

  1. Kręta droga – zabawa ruchowa, ćwiczenie równowagi.

Rodzic układa ze sznurka krętą drogę po całym ogrodzie lub pokoju. Im droga bardziej kręta i urozmaicona (np. pod drzewami, między choinkami, pod stołem itp.), tym więcej zabawy. Zadaniem dzieci jest iść śladem sznurka.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.