Skip links

26.03.2020 Kto nam pomaga w segregowaniu śmieci?

DUZI I MALI OBROŃCY PRZYRODY

 

Grupa: “Myszki”

Data: 26.03.2020r.

Temat: Kto nam pomaga w segregowaniu śmieci?

Do pobrania: Myszki – Zajęcia 2

Cel:
– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą

Przebieg zajęć:

1. Poruszaj się jak… – zabawa ruchowa naśladowcza.

Poruszaj się jak: pies, kot, dżdżownica, wąż, ryba, sarna, wilk, niedźwiedź, osa, jaskółka.

  1. Ekologia – co to takiego? – słuchanie wiersza N. Usenko „Potwór ekologiczny”.

Potwór ekologiczny

Raz potwór na śmietniku żył,

wybredny niesłychanie.

Od wschodu słońca

aż po zmrok

wciąż chrupał śmiecie niczym smok –

na podwieczorek, obiad, lunch,

kolację i śniadanie…

Miał śliczny przód i cudny tył,

i uszy miał futrzane.

By wszędzie porządeczek był,

pochłaniał śmiecie z całych sił,

lecz tylko… sortowane!

Zapamiętacie?

Jak to szło?…

Oddzielnie PLASTIK, PAPIER, SZKŁO,

OBIERKI i OGRYZKI.

By nam oczyścić ślicznie świat,

potworek wstrętne śmiecie jadł

bez łyżki i bez miski!

Więc skoro już się znalazł ktoś,

kto nasze brudy zjada,

chyba zgodzicie się – no nie? –

że warto posortować je,

bo wymieszanych dań na stół

PODAWAĆ NIE WYPADA!
Natalia Usenko

 

Przykładowe pytania: Dlaczego poetka nadała swojemu

wierszowi tytuł „Ekologiczny potwór”? Co to jest

ekologia? Jak wyglądał ekologiczny potwór? Co lubił jeść?.

 

  1. Narysuj ekologicznego potwora – praca plastyczna.
  1. Zabawy z literami „j” i „J” .

Rodzic prezentuje dziecku literę “J” i “j”.
Narysuj jabłko po śladzie i pokoloruj.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.