KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM
Grupa: Myszki
Data: 28.04.2020r.
Temat: W krainie książek.
Do pobrania: Myszki – Zajęcia 23
Cel:
– układa przedmioty w szeregi i rytmy
Przebieg zajęć:
- Nasze ulubione bajki – słuchanie bajek.
Rodzic czyta dziecku wybraną przez niego bajkę.
- Skąd się biorą książki? – wysłuchanie opowiadania – omówienie etapów powstawania książki.
Rodzic opowiada historię powstania książki:
Najpierw autor musi spisać swoją propozycję wiersza albo opowiadania czy powieści, które powstały w jego głowie. Później wysyła tekst do wydawnictwa albo spotyka się z osobą, która jest wydawcą, aby omówić, czy tekst się podoba. Jeżeli utwór, który wymyślił i napisał autor się spodoba, wydawca decyduje się, aby wydać jego książkę. Wtedy potrzebny jest ilustrator, który wykona ilustracje, i operator DTP, który połączy tekst z ilustracjami na kolejnych stronach. Aby powstała książka, potrzebna jest jeszcze okładka – tym zajmuje się grafik. W redakcji redaktor sprawdza, czy w tekście nie ma żadnego błędu, i kiedy wszystko jest już gotowe, należy wysłać materiały do drukarni. Tam wszystkim zajmie się drukarz. Tak przygotowany materiał trzeba poskładać w całość i skleić lub zszyć. Gotowe książki zostają zapakowane w paczki i są wysłane do księgarni, gdzie wszyscy mogą je kupić.
Link do filmiku o powstawaniu książki
https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q&t=240s
- Porządek na półce – ćwiczenia klasyfikacji; układanie w grupy, szeregi, rytmy.
Każde dziecko otrzymuje zestaw różnych kartoników:
(4 niebieskie prostokąty, 4 żółte kwadraty, 4 zielone prostokąty,
4 czerwone kwadraty).
Układają kartoniki według wskazówek:
– Posegreguj kartoniki ze względu na kolory.
– Posegreguj kartoniki ze wzglądu na kształt.
– Ułóż w szeregu na przemian żółte i niebieskie kartoniki.
– Ułóż w szeregu na przemian kwadrat i prostokąt.
– Ułóż 2 kwadraty i 2 prostokąty.
– Ułóż 2 prostokąty, 1 kwadrat, 2 prostokąty