Skip links

02.06.2020 Skaczmy, Pływamy, Biegamy

SKACZEMY, PŁYWAMY, BIEGAMY

Grupa: „Niedźwiadki” 6lat
Data: 02.06.2020r. wtorek

  Do pobrania: Niedzwiadki – Zajęcia 47

Cele:
– wzmacnia mięśnie brzucha,
– dokonywanie analizy i syntezy głosowej,
– uważne wysłuchanie wiersza, rozmowa na jego temat,
Przebieg:

  1. Jedzie rowerek – zabawa ruchowa.
    Rodzicu połóż dziecko na plecach. Chwyć jego nóżki i poruszaj nimi naprzemiennie, jakby jechało na rowerku.
    Recytuj przy tym znaną dziecięcą rymowankę:
    „Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek?”
    Potem możesz podać jakąś liczbę i tyle razy poruszyć nóżkami malucha, licząc przy tym głośno.

 

2.Żaba i żabka – rozmowa zainspirowana wierszem A. Frączek pt. „Żaba i żabka”.
Jak myślisz co ma wspólnego żaba ze sportem?
A czy słyszałeś kiedyś o stylu pływackim zwanym żabką?

„Żaba i żabka”

Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Bo dżentelmen w czepku w kratkę
Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,
Pani w ciasnym kostiumiku
Rusza się jak struś w kurniku,
Szkrab w brodziku dziko hopsa…
To nie żabka! To styl mopsa!

Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Oburzenia nie ukrywa:
– Kto tych ludzi uczył pływać?!

Róbcie tak jak ja!
No, gazem
– Może jednak innym razem Wysłuchamy Pani rad…
– W słowo jej ratownik wpadł.
– Dzisiaj bowiem, droga pani,
Strój ma pani… hm… do bani.

Żaba się zdziwiła tak,
Że aż wyjąkała:
– Kwak…?

Więc ratownik jej tłumaczy:
– Niechże pani zerknąć raczy,
Wokół pływa ludzi setka…
Tylko pani jest bez czepka!

– Właśnie, właśnie – rzekł ktoś z tłumu.
– I co gorsza, bez kostiumu!
Źródło: Agnieszka Frączek, „Żaba i żabka” [w:] „Książki dla małych i dużych. Wiersze cz. I”, Wilga, Warszawa 2012

Mam nadzieję, że wysłuchałeś uważnie wiersza, ponieważ mam dla Ciebie kilka pytań…

  • Dlaczego żaba była oburzona?
  • Kto zwrócił uwagę żabie?
  • Czego żaba nie założyła?

 

  1. Połącz sylaby – zabawa dydaktyczna rozwijająca funkcje językowe.
    Przeczytaj wyrazy, które są podzielone na sylaby:

pił–ka

wrot–ki

kor–ki

ba–sen

sta–dion

me–ta

bram–ka

des–ka

siat–ka

mas–ka

ro–wer

gwiz–dek

nar–ty

li–na

but–la

płet–wy

pło–tek

 

  1. Poznanie litery „ą” „Ą”.
  • Pisz literę po śladzie.
  • Ozdób literę „Ą” dowolną techniką, pokoloruj obrazki. W podanych wyrazach zamaluj czerwoną kredką głoskę „ą”.

 

Miłego dnia!
Czekam na zdjęcia lub filmiki! : )

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.