Skip links

19.06.2020 Zwierzęta wokół nas

                                                                                  ZWIERZĘTA WOKÓŁ NAS

Grupa: „Niedźwiadki” 6lat
Data: 19.06.2020r. piątek

Do pobrania: Niedźwiadki -Zajęcia 58
Cele:
– dzieli słowa na głoski,
– odpowiada na pytania związane z tematem tygodnia,
– rozwiązuje zagadki słowne,
– rysuje zgodnie ze słowną instrukcją,
– uczestniczy w zabawie ruchowej,
Przebieg:

1.Ile głosek? – zabawa doskonaląca funkcje słuchowe.
Uważnie wysłuchaj nazw zwierząt, następnie podziel te nazwy na głoski. Ułóż w rzędzie tyle klocków, ile jest głosek w podanej nazwie. Nazwy zwierząt: koza, kotek, krowa, gąska, kaczuszka, baranek, króliczek.

 

2. Prawda czy fałsz? – zabawa podsumowująca wiedzę zdobytą podczas mijającego tygodnia.
Oceń czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

Rolnik to osoba, która pracuje w cyrku.

Rolnik musi znać się na uprawie roślin.

Obora to budynek gospodarstwa wiejskiego, w którym mieszkają krowy.

Kaczki mieszkają w kurniku.

Młode psa to szczenię.

Twarożek robi się z mleka.

Mleko jest sterylizowane w lodziarni.

Kura znosi jajka.

Kury mają pazury.

Piekarz produkuje żółty ser.

 

3. Zagadki z zagrody– zabawa dydaktyczna doskonaląca kompetencje słownikowe.
Oto zagadki dotyczące zwierząt gospodarskich i domowych. Spróbuj odgadnąć rozwiązanie.

Dobre ma zwyczaje, ludziom mleko daje (KROWA);

W nocnej ciszy łowi myszy (KOT);

Ma długie uszy i futerko puszyste, ze smakiem chrupie sałaty listek (KRÓLIK);

Dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik, gdy pojedziesz w góry, ujrzysz ją na hali (OWCA);

W akwarium pływa, mówią, że to… (RYBA);

Zakrzywionym dziobem skrzeczy niesamowite rzeczy (PAPUGA);

O ziarenka prosi, pyszne jajka znosi (KURA);

W przytulnym kurniku, krzyczy: „Kukuryku!” (KOGUT);

Gdy wychodzisz z domu, on na ciebie czeka, kiedy wrócisz znowu, cieszy się i szczeka (PIES);

Cztery kopytka, rogi i bródka, zjadła całą kapustę z ogródka (KOZA).

 

4.Portret pieska – ćwiczenia słowno-graficzne, rysowanie pieska z jednoczesnym wypowiadaniem wiersza.
Rodzicu przeczytaj kilka razy rymowankę jeśli jest taka potrzeba.
Twoim zadaniem uważnie wysłuchać rymowanki, jednocześnie rysując psa na kartce. Psa należy rysować szybko, dokładnie w czasie wypowiadania rymowanki.

„Mój pies i ja”
Jedna kreska, druga, kreska, (rodzicu narysuj szyję psa)
Narysuję zaraz pieska.
Krągły tułów, cztery nogi
Piesek gotów jest do drogi.
Jeszcze ogon do machania,
głowa, uszy do słuchania,
mały nosek, oczka dwa.
Pies już biegnie, za nim – ja.
Anna Pawłowska-Niedbała

 

5. Zwierzęta na farmie- zabawa ruchowa.
Wytnij, następnie sklej kostkę do zabawy ruchowej

Jeśli już masz gotową kostkę do gry rzuć nią i wykonaj ćwiczenie w zależności od zwierzęcia. Nie zapomnij o wydawaniu odgłosu! : )

Miłego dnia    🙂

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.