Skip links

25.03.2020 CZYSTE POWIETRZE- CZY WIEMY, CZYM ODDYCHAMY?

CZYSTE POWIETRZE- CZY WIEMY, CZYM ODDYCHAMY?

Grupa: „Niedźwiadki” 6lat
Data: 25.03.2020r. środa

Do pobrania: Niedźwiadki – Zajęcia 1

Cele:
– zwiększenie wiedzy dziecka na temat czystego powietrza,
– rozbudzanie zainteresowań dziecka otaczającym go światem.
Przebieg:

1 . Co to jest powietrze?- rozmowa kierowana.
Z pomocą rodzica lub rodzeństwa spróbuj odpowiedzieć na pytania: Co to jest powietrze?, Gdzie się znajduje?, Jaki ma kształt i kolor?

Mam dla Ciebie propozycję, poproś mamę, aby włączyła Ci filmik na YouTube- tam zobaczysz ciekawe doświadczenie, które możesz wykonać w domu..
https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

2 . Kwiatowy eksperyment- zabawa badawcza, przygotowanie eksperymentu.
Do eksperymentu potrzebujemy: dwie doniczki z kwitnącymi roślinami, woda, cytryna, taśma klejąca, rysunek plasterka cytryny.
Ustaw dwie doniczki z kwiatami. Do jednej nic nie przyklejaj, a do drugiej przyklej samodzielnie przygotowany rysunek, który przedstawia plasterek cytryny. Kwiatek do którego nie przykleiłeś żadnego obrazka- podlewaj wodą, a drugą doniczkę- podlewaj sokiem z cytryny. Wybierz w domu miejsce na ustawienie doniczki, zwracając uwagę na potrzeby rośliny (światło słoneczne). Obserwuj swoje roślinki. Zwróć uwagę na kolor kwiatów i liści.

3 . Co porwał wiatr? – zabawa dydaktyczna doskonaląca pamięć wzrokową i umiejętność klasyfikowania.
Do zabawy potrzebujemy: dowolne lekkie i cięższe przedmioty (np. lalka, samochód, kredka…)
Połóż na dywanie różne zabawki, podaj ich nazwy. Po prawej stronie umieść przedmioty, które słaby wiatr unosi bez problemu, a po drugiej stronie (lewej) – ciężkie, które potrafi porwać tylko silny wiatr.
Środki dydaktyczne: dowolne bardzo lekkie i cięższe przedmioty, dwie obręcze.

4 . Sztuka ze śmiecia– zabawa plastyczno-konstrukcyjna z wykorzystaniem elementów odpadowych, rozwijająca wyobraźnię twórczą.
Do swojej pracy potrzebujesz: klej, nożyczki, taśma klejąca, kolorowe gazety, flamastry, plastikowe kubki i butelki, pudełka, nakrętki.
Poproś rodzica, aby przygotował Ci odpady, z których będziesz mógł wykonać morskie żyjątka. Przyklej je na kartce A3 i stwórz pracę według własnego pomysłu. Oto moja propozycja dla Ciebie…

5 . „Dmuchawce”- ćwiczenia oddechowe.
Do tego ćwiczenia użyj to co masz w domu (kawałek papieru, piórko, makaron). Zrób z rodzicem lub rodzeństwem wyścigi i zobacz kogo przedmiot wygra poprzez dmuchanie : )

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.