Skip links

30.03.2020 WITAJ, WIOSNO!

WITAJ, WIOSNO!

Grupa: „Niedźwiadki” 6lat
Data: 30.03.2020r. poniedziałek

Do pobrania: Niedźwiadki – Zajęcia 4
Cele:

– nazywa i rozróżnia figury geometryczne,
– uważnie słucha i zapamiętuje fragmenty wiersza
Przebieg:

1 . Wiosenna pobudka – tworzenie kompozycji z figur według kodu graficznego.
Wymień jakie znasz figury geometryczne. Następnie wytnij takie figury geometryczne, aby złożyć obrazek przestawiający domek…

2 . Przyjście wiosny- osłuchanie z wierszem Jana Brzechwy.
Poproś rodzica, aby przeczytał Ci wiersz pt. „Przyjście wiosny” Jana Brzechwy.
UWAGA! Wysłuchaj wiersza bardzo uważnie, ponieważ będziesz musiał odpowiedzieć na pytania: o czym był wiersz? Jakie było zakończenie tej historii? Ile było wymienionych pojazdów w wierszu?

Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.

-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!

3 . Pojazdy dla wiosny – zabawy konstrukcyjne.
Zbuduj z kloców piękny pojazd dla Pani Wiosny, jeśli nie masz klocków- to nic się nie stało! Narysuj na kolorowej kartce i pięknie go ozdób.

4 . Taniec kwiatów i motyli – zabawa ruchowa.

Poproś rodziców lub rodzeństwo i zatańczcie do piosenki pt. „Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.