01.04.2020r. (środa)
Grupa: Pszczółki
Temat: W naszym ogródeczku.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 6
Cele ogólne:
– rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach,
– rozwijanie narządów mowy.
Przebieg zajęć:
- „Wiosna” – „Gimnastyka buzi i języka”
Posłuchaj historyjki czytanej przez rodzica i wykonuj polecenia w niej zawarte.
Nadeszła wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (naśladuj głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (kląskaj, uderzaj szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawiaj kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiaj prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuj wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuj krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuj powietrze – bezdech – i długo wypuszczaj ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechaj się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawile i sasanki. Pachniało wiosną (oddychaj głęboko, wdychaj powietrze nosem, wydychaj ustami) i kichnął ( kichnij, wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewnij, przeciskaj język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („klaskaj”, uderzaj „szerokim” językiem o podniebienie).
Miłej zabawy.
- „Prace w ogrodzie”- historyjka obrazkowa
Obrazki:
Przyjrzyj się ilustracjom. Spróbuj ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Opowiedz co robią dzieci na obrazkach.
Powodzenia 😉
- „Nasz ogródek” – praca plastyczna – kolorowanka
Pokoloruj wybraną kolorowankę (jeżeli masz możliwość wydrukowania jej). Jeżeli nie masz jak to możesz samodzielnie wykonać obrazek przedstawiający wiosnę w ogrodzie. Możesz wykonać pracę dowolną techniką.
Miłej zabawy.