Skip links

02.06.2020 Prawa dziecka

02.06.2020r. (Wtorek)

Grupa: Pszczółki

Temat: Prawa dzieci.

Do pobrania: Pszczółki -Zadania 47

Cele ogólne:

– utrwalenie i poszerzanie wiedzy o prawach dziecka,

– rozwijanie inwencji twórczej oraz spostrzegawczości.

 

Przebieg zajęć:

  1. „O prawach dziecka” – uważne słuchanie wiersza

Posłuchaj uważnie wiersza o prawach dziecka, czytanego przez rodzica.

 

O prawach dziecka
Marcin Brykczyński

 

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko, to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Stworzyli dla Was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu wiersze poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie.

           

  1. „Prawa dzieci” – wykonanie plakatu

Popatrz na plakat i poproś kogoś dorosłego o przeczytanie podpisów pod obrazkami. Pomyśl jakie Ty masz prawa w swoim pokoju, np.: prawo do dobrej zabawy, prawo do spania, prawo do rysowania…. Stwórz własny plakat ze swoimi prawami, który będziesz mógł powiesić w swoim pokoju. Możesz do tego użyć dowolnej techniki plastycznej (malować, rysować, kleić, itd.). Obrazki wykonaj samodzielnie lub wykorzystaj kolorowanki, czy też wycinki z gazet, starych książek, itp. Powodzenia!

  1. „Po kamyczkach”- zabawa ruchowa

Posłuchaj wierszyka i wykonuj kolejno czynności według opisu. Możesz nauczyć się rymowanki na pamięć.

Po kamyczkach

Hanna Trawińska

 

Idą dzieci równą drogą,                     Maszeruj dookoła po okręgu.

Po kamyczkach iść nie mogą,           Stań na palcach.

Po kamyczkach hop, hop, hop,          Podskocz trzy razy do góry.

Do dołeczka skok.                             Kucnij.

 

Pora wracać. Kto się znuży,              Maszeruj rytmicznie dookoła.

Ten odpocznie po podróży.

Dom już blisko… nogi w ruch,         Biegnij dookoła na palcach.

Kto zwycięży – zuch!                        Zatrzymaj się na słowo „zuch”.

 

  1. „Kolorowanie według kodu” – praca w książkach (5-latek)

Otwórz książkę na stronie 18. Pokoloruj Indianina według kodu. Zadanie dodatkowe – pomóż dzieciom znaleźć drogę do ich domów.

 

  1. Rysowanie według kodu

            Narysuj i pokoloruj figury według podanego kodu. Jeżeli nie możesz wydrukować karty pracy, wykonaj zadanie na kartce.

 

Miłej zabawy.

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.