03.04.2020r. (Piątek)
Grupa: Pszczółki
Temat: Wiosna w ptasich gniazdach.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 8
Cele ogólne:
– utrwalanie wiedzy o ptakach,
– ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
Przebieg zajęć:
- „Ptaszki” – słuchanie wiersza.
Wysłuchaj uważnie wiersza czytanego przez rodzica, odpowiedz na pytania do jego treści.
Ptaszki
Ewa Szelburg-Zarembina
Mama ptaszka, tata ptak
wiją gniazdko tak i siak.
Znoszą piórka, włosie, mchy.
– Ja zdobyłem to, a ty?
– Ja to niosę, a ty co?
– Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho!
Zwijali się, pracowali,
skarb do skarbu przydawali
i śpiewając niby z nut,
zbudowali domek – cud:
gniazdko ptasie takie oto.
Wtuliłabym się z ochotą,
między tych pisklątek rój,
gdyby to był domek mój.
Zastanów się i odpowiedz na pytania:
– O jakim domku była mowa w wierszu?
– Kto budował ten domek?
– Z czego był on zbudowany?
– Jak myślisz co dzieje się w gniazdkach wiosną?
Powodzenia.
- „Ptaszek”- rymowanka z pokazywaniem.
Ptaszek
Bożena Forma
Ćwir, ćwir, ćwir, ptaszek zaświergotał.
Ćwir, ćwir, ćwir, nagle ujrzał kota.
Ćwir, ćwir, ćwir, już wysoko frunie.
Sprytny kot złapać go nie umie.
Naucz się krótkiej rymowanki. Gdy będziesz już umiał sam ją powiedzieć, pobaw się udając, że jesteś ptaszkiem. Gdy będziesz recytował rymowankę, ćwierkaj i machaj rękoma udając latającego ptaszka. Jeżeli chcesz możesz razem z mamą lub tatą nagrać filmik z zabawy i wysłać go do mnie. Miłej zabawy J
- „Ptaszek” – praca plastyczna
Jak wiesz, niektóre ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wracają do nas wiosną. Jednym z nich jest bocian. Chciałabym, żebyś dziś zrobił właśnie tego ptaka. Przesyłam przykładowe prace. Możesz wybrać, jedną z nich i ją wykonać lub zrobić bociana według własnego pomysłu. Ciekawa jestem jakiego bociana zrobisz. 😉
Przykłady prac:
Miłej zabawy.