Skip links

15.05.2020 Szanujmy książki.

15.05.2020r. (Piątek)

Grupa: Pszczółki

Temat: Szanujmy książki.

Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 35

Cele ogólne:

– kształtowanie poszanowania dla książek,

– rozwijanie wyobraźni.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Skarga książki” – słuchanie wiersza

             Posłuchaj uważnie wiersza słuchanego przez rodzica.

 

Skarga książki

Jan Huszcza

Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
Ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
To się na klucz zamknę w szafie.

 

Odpowiedz na pytania:

– Na co skarżyła się książka?

– Co należy robić, żeby książki się nie niszczyły?

– Dlaczego należy dbać o książki?

 

  1. „Zabawy z książkami” – klasyfikacja, przeliczanie, segregowanie.

Przygotuj książeczki jakie masz w pokoju i połóż je na stole/podłodze/dywanie. Wykonaj kolejno polecenia:

– ułóż książki od największej do najmniejszej,

– wybierz najgrubszą i najchudszą książeczkę,

– znajdź najmniejszą książkę,

– poukładaj książki kolorami,

– jeżeli to możliwe policz ile masz książek,

– możesz też podzielić je na grupy tematyczne (np. o zwierzętach, bajki, o samochodach, itd.).

Powodzenia

 

  1. „Szpital dla książek”- naprawiamy książki

Obejrzyj uważnie swoje książki, które używałeś do poprzedniego zadania. Zastanów się, czy każda książka jest w dobrym stanie?, czy któraś nie jest podarta?, a może jakaś ma pogięte rogi?…. Jeżeli masz książkę lub książki, które są zniszczone lub uszkodzone to postaraj się je naprawić (skleić, wyprostować rogi…). Przy tym zadaniu poproś o pomoc kogoś starszego (mamę, babcię, dziadka, siostrę itd.). Może Twoje książki są w dobrym stanie i potrzebują tylko odkurzenia suchą ściereczką. To też jest bardzo ważne zadanie.

 

  1. „Moja okładka” – zabawa plastyczna

Na koniec mam dla Ciebie bardzo ważne zadanie. Przypomnij sobie o czym był dzisiejszy wiersz…. Wiesz już?….. Tak o książce! Wiemy, że była ona ciekawa, ale nie wiemy o czym dokładnie była….. Twoim zadaniem jest wymyśleć, o czym mogła być ta książka i zrobić do niej okładkę. Decyzja należy do Ciebie! Może być o: księżniczce, smoku, ulubionej bajce, przedszkolu, rodzinie, piesku……. Okładkę wykonaj dowolną techniką. Pamiętaj, że taka ciekawa książka z pewnością zachęca do czytania swoją piękną okładką. Bardzo jestem ciekawa Twojego pomysłu na okładkę tej książki…

Miłej zabawy.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.