Skip links

15.06.2020 Kolory lata – żółty

15.06.2020r. (Poniedziałek)

Grupa: Pszczółki

Temat: Kolory lata – żółty.

Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 54

Cele ogólne:

– usprawnianie narządów mowy,

– doskonalenie umiejętności dopełniania zbiorów,

– rozwijanie twórczości i spostrzegawczości.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Gimnastyka” – gimnastyka buzi i języka

            Posłuchaj wierszyka i wykonuj kolejno czynności.

Gimnastyka

Grażyna Wasilewicz

Wstawać leniuszki!                                       Spróbuj zagwizdać.

Podnieście głowy znad poduszki!

I rozruszajcie swe kosteczki!

Najpierw skaczemy jak piłeczki,                  Dotykaj naprzemiennie czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.

kroki do przodu, do tyłu kroki                      Wysuń język jak najdalej z buzi i wsuń z powrotem.

i znów powtarzamy zwinnie podskoki.         Naprzemiennie dotykaj językiem górnej i dolnej wargi przy otwartych ustach.

Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo,  Dotknij czubkiem języka ostatnich zębów na dole z prawej i z lewej strony.

biegniemy wkoło rześko i żwawo,                Obliż zęby przy otwartych ustach.

skaczemy lekko, jak po kamykach,               Dotykaj czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

szybko schowamy się w policzkach.            Wypchnij językiem policzki.

 

  1. „Tropem kolorów” – zabawa twórcza

Jaki kolor dziś tropimy? Ma go słońce, cytryna, małe kurczaczki… Wiesz już…. Tak to  żółty. Przygotuj żółte kartki, klej, nożyczki i dużą kartkę w dowolnym kolorze. Z żółtych kartek powycinaj paski. Z wyciętych pasków ułóż dowolne kształty (domy, pojazdy, rośliny, zwierzęta, itd.). Gdy już ułożysz wybrane kształty przyklej je na przygotowana kartkę. W ten sposób powstanie żółty obraz.

 

  1. „Kolory” – zabawa z elementem rzutu

Przygotuj piłkę i zaproś minimum jedną osobę do zabawy. Rzucajcie do siebie piłkę z jednoczesnym wypowiadaniem kolorów. Piłkę łapiemy na wszystkie kolory (oprócz czarnego i białego). Jeżeli ktoś się pomyli klęka na kolano. Gdy poprawnie złapie piłkę następnym razem wstaje.

 

  1. „Zegar słoneczny i zabawy z lusterkiem” – zabawy badawcze

Zabawa 1. Przygotuj dwa kije i znajdź miejsce na dworze bez cienia. Wbij jeden kij w dowolne miejsce(możesz poprosić  pomoc kogoś starszego). Obserwuj gdzie będzie padał cień. Wbij drugi kij na koniec cienia. Sprawdź za jakiś czas co stanie się z cieniem. Jak myślisz czy będzie w tym samym miejscu?

Zabawa 2. Przygotuj małe lusterko. Manipuluj lusterkiem w ten sposób, by kierować je w stronę Słońca. Postaraj się odbijać promienie Słońca i zaobserwować, gdzie będą tak zwane  „zajączki”.

 

  1. Praca w książce (5-latek)

            Otwórz książkę na stronie na stronie 25 i wykonaj zadania.

  1. „Kogel-mogel” – przygotowanie deseru

Przygotuj: 1 jajko, kubek, cukier i łyżeczkę. Pamiętaj o dokładnym umyciu rąk. Poproś rodzica o wbicie żółtka do kubka. Samodzielnie odmierz i dodaj dwie łyżki cukru. Wymieszaj łyżeczką kogel-mogel. Na koniec możesz zjeść deser. Jeżeli nie masz ochoty na deser z żółtka przygotuj inny według własnego pomysłu (pamiętaj tylko, żeby był on w kolorze żółtym).

 

Miłej zabawy.

 

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.