15.06.2020r. (Poniedziałek)
Grupa: Pszczółki
Temat: Kolory lata – żółty.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 54
Cele ogólne:
– usprawnianie narządów mowy,
– doskonalenie umiejętności dopełniania zbiorów,
– rozwijanie twórczości i spostrzegawczości.
Przebieg zajęć:
- „Gimnastyka” – gimnastyka buzi i języka
Posłuchaj wierszyka i wykonuj kolejno czynności.
Gimnastyka
Grażyna Wasilewicz
Wstawać leniuszki! Spróbuj zagwizdać.
Podnieście głowy znad poduszki!
I rozruszajcie swe kosteczki!
Najpierw skaczemy jak piłeczki, Dotykaj naprzemiennie czubkiem języka dziąseł górnych i dolnych.
kroki do przodu, do tyłu kroki Wysuń język jak najdalej z buzi i wsuń z powrotem.
i znów powtarzamy zwinnie podskoki. Naprzemiennie dotykaj językiem górnej i dolnej wargi przy otwartych ustach.
Zróbmy skłon w lewo oraz skłon w prawo, Dotknij czubkiem języka ostatnich zębów na dole z prawej i z lewej strony.
biegniemy wkoło rześko i żwawo, Obliż zęby przy otwartych ustach.
skaczemy lekko, jak po kamykach, Dotykaj czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.
szybko schowamy się w policzkach. Wypchnij językiem policzki.
- „Tropem kolorów” – zabawa twórcza
Jaki kolor dziś tropimy? Ma go słońce, cytryna, małe kurczaczki… Wiesz już…. Tak to żółty. Przygotuj żółte kartki, klej, nożyczki i dużą kartkę w dowolnym kolorze. Z żółtych kartek powycinaj paski. Z wyciętych pasków ułóż dowolne kształty (domy, pojazdy, rośliny, zwierzęta, itd.). Gdy już ułożysz wybrane kształty przyklej je na przygotowana kartkę. W ten sposób powstanie żółty obraz.
- „Kolory” – zabawa z elementem rzutu
Przygotuj piłkę i zaproś minimum jedną osobę do zabawy. Rzucajcie do siebie piłkę z jednoczesnym wypowiadaniem kolorów. Piłkę łapiemy na wszystkie kolory (oprócz czarnego i białego). Jeżeli ktoś się pomyli klęka na kolano. Gdy poprawnie złapie piłkę następnym razem wstaje.
- „Zegar słoneczny i zabawy z lusterkiem” – zabawy badawcze
Zabawa 1. Przygotuj dwa kije i znajdź miejsce na dworze bez cienia. Wbij jeden kij w dowolne miejsce(możesz poprosić pomoc kogoś starszego). Obserwuj gdzie będzie padał cień. Wbij drugi kij na koniec cienia. Sprawdź za jakiś czas co stanie się z cieniem. Jak myślisz czy będzie w tym samym miejscu?
Zabawa 2. Przygotuj małe lusterko. Manipuluj lusterkiem w ten sposób, by kierować je w stronę Słońca. Postaraj się odbijać promienie Słońca i zaobserwować, gdzie będą tak zwane „zajączki”.
- Praca w książce (5-latek)
Otwórz książkę na stronie na stronie 25 i wykonaj zadania.
- „Kogel-mogel” – przygotowanie deseru
Przygotuj: 1 jajko, kubek, cukier i łyżeczkę. Pamiętaj o dokładnym umyciu rąk. Poproś rodzica o wbicie żółtka do kubka. Samodzielnie odmierz i dodaj dwie łyżki cukru. Wymieszaj łyżeczką kogel-mogel. Na koniec możesz zjeść deser. Jeżeli nie masz ochoty na deser z żółtka przygotuj inny według własnego pomysłu (pamiętaj tylko, żeby był on w kolorze żółtym).
Miłej zabawy.