18.05.2020r. (Poniedziałek)
Grupa: Pszczółki
Temat: Rośliny na łące.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 36
Cele ogólne:
– utrwalanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
– rozwijanie twórczości plastycznej podczas słuchania piosenki.
Przebieg zajęć:
- „Łąka” – uważne słuchanie wiersza
Posłuchaj uważnie wiersza czytanego przez rodzica.
Łąka
Mieczysława Buczkówna
Na łąkę trzeba iść rano
Kiedy jeszcze jest rosa –
Cichutko przystanąć
I słuchać
Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa
Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu –
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatem I zapytać jak mu na imię.
Odpowiedz na pytania do wiersza:
– O jakim miejscu była mowa w wierszu?
– Co można spotkać na łące?
– Kto mieszka na łące?
– Dlaczego na łące należy się zachowywać cichutko?
- „Labirynt”
Pomóż króliczkowi znaleźć zgubione marchewki.
- Zabawy słuchowe – praca z kartami pracy
Powiedz jak nazywa się każde zwierzątko na obrazku. Połącz linią zwierzątko z głoską, jaką zaczyna się jego nazwa.
Źródło: Nauczycielki przedszkola
Podziel nazwy zwierząt na sylaby. Połącz zwierzątko linią z liczbą, która odpowiada liczbie sylab w jego nazwie.
Źródło: Nauczycielki przedszkola
Pokoloruj tyle okienek, ile sylab słyszysz w nazwie zwierzątka.
Źródło: Nauczycielki przedszkola
- „Stokrotka” – osłuchanie z piosenką, praca plastyczna
https://www.youtube.com/watch?v=OkojxukNZcU
Posłuchaj piosenki. Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką, na temat tej piosenki. Możesz zrobić na kartce strumyk z krepy/bibuły, a przy nim stokrotki, np. z plasteliny. Jeżeli masz ochotę możesz namalować obrazek (może być podobny do tego z teledysku) lub wyklejankę. Możesz też zrobić coś zupełnie innego. Wybór należy do Ciebie. Zachęca Cię również do śpiewania piosenki w trakcie wykonywania pracy plastycznej.
Miłej zabawy.