Skip links

18.06.2020 Różowy

18.06.2020r. (Czwartek)

Grupa: Pszczółki

Temat: Różowy.

Do pobrania: Pszczółki-Zajęcia 57

Cele ogólne:

– wdrażanie do uważnego słuchania,

– rozwijanie zdolności manualnych,

– usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i logicznego myślenia.

Przebieg zajęć:

1.„Różowy” – słuchanie wiersza

  Posłuchaj uważnie wiersza czytanego przez rodzica.

Różowy

Marcin Brykczyński

Hokus-pokus, czary-mary,
ogłaszamy sztuczkę nową,
przez różowe okulary

świat zobaczysz na różowo:

różowe domy i miasta,

różowy las tam wyrasta,

chmury i niebo hen w górze,

pola i łąki, i drzewa,

wszystkie różowe jak róże,

i ptak różowy, co śpiewa

same różowe nutki,

aż cieszą się kwiaty w ogródku

i znikają bez śladu smutki.

Bo w świecie na różowo,

daję Wam na to słowo,

nie może być żadnych smutków. 

Odpowiedz na pytania:

– Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?

– W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?

Poszukaj w domu coś w różowym kolorze.

 

2. „Co widać przez różowe okulary” – malowanie farbami

Przygotuj kartkę, farbę czerwoną i białą, pędzel oraz pojemnik na farbę. Pomieszaj niewielką ilość farby czerwonej z białą tak, by uzyskać kolor różowy. Namaluj to o czym była mowa w wierszu. Nie musisz malować wszystkiego, może być wybrana rzecz z wiersza. Powodzenia!

 

3. „Różowe zdrowie”- przygotowanie koktajlu truskawkowego

Zapraszam Cię dziś do zrobienia pysznego koktajlu z truskawek, mleka lub jogurtu naturalnego. Truskawki są bardzo zdrowe i jest teraz ich najwięcej. Poproś rodzica o pomoc w przygotowaniu koktajlu. Pamiętaj o dokładnym umyciu rąk przed przygotowywaniem posiłku. Smacznego!

4.  „Różowe okulary” – praca plastyczna

Wytnij wybrany szablon okularów. Poproś kogoś dorosłego o wycięcie środka. Przyklej z jednej strony różową bibułę lub krepę. Drugą stronę udekoruj według własnego pomysłu. Na koniec poproś rodzina o pomoc w przyczepieniu kijka (od szaszłyka) do okularów, żebyś mógł je przykładać do oczu i podziwiać świat w różowym kolorze.

 

5. Praca w książkach (5-latek) – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i logicznego myślenia

Otwórz książkę na stronie 27 i wykonaj zadanie.

Miłej zabawy.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.