Skip links

20.05.2020 Owady

20.05.2020r. (Środa)

Grupa: Pszczółki

Temat: Owady.

Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 38

Cele ogólne:

– usprawnianie narządów artykulacyjnych,

– rozwijanie zdolności matematycznych, manualnych oraz swobodnej wypowiedzi.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Wiosenna gimnastyka buzi i języka” – zabawa z obrazkami

            Popatrz na obrazki. Poproś rodzica o przeczytanie podpisów pod nimi i wykonuj kolejno wszystkie polecenia.

  1. „Pszczółki” – praca z ilustracją

Popatrz uważnie na obrazek. Powiedz, co na nim widzisz. Odpowiedz na pytania:

– Jak nazywają się te owady?

– Co one robią na łące?

– Jak nazywają się te kolorowe domki i do czego one służą?

– Czy te owady są pożyteczne?

Jeżeli masz ochotę możesz wykonać swój ul z pszczółkami. Oto moja propozycja.

Źródło: pl.pinterest.com

 

  1. „Zabawy matematyczne” – praca z kartami pracy

Wykonaj zadania z karty pracy. Odpowiedz na pytania na dole kartki.

Źródło: Nauczycielki przedszkola

Jeżeli masz zeszyt grafomotoryczny, wykonaj zadanie ze strony 48. Jeżeli nie masz to wydrukuj kartę i dokończ rysowanie. Pokoloruj obrazek. Jeśli nie możesz wydrukować i nie masz książki narysuj motyla i biedronkę oraz je pokoloruj. Powodzenia.

  1. „Motyl” – praca plastyczno-techniczna

Przygotuj kartkę, nożyczki, ołówek, farby i pędzel. Złóż kartkę na pół i narysuj na niej połowę motyla (jeżeli nie wiesz jak to zrobić poproś o pomoc rodzica).  Następnie go wytnij. Nałóż farby w różnych kolorach na jedną połówkę motyla. Gdy już cała połowa będzie kolorowa złóż go i delikatnie przyciśnij. Po rozłożeniu Twój motyl będzie miał dwa takie same skrzydełka.

Miłej zabawy.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.