21.04.2020r. (Wtorek)
Grupa: Pszczółki
Temat: Maszyny w gospodarstwie.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 18
Cele ogólne:
– rozpoznawanie i nazewnictwo figur geometrycznych,
– utrwalenie prawej i lewej strony.
Przebieg zajęć:
- „Maszyny rolnicze” – zabawa słownikowa
Przyjrzyj się obrazkom. Czy umiesz rozpoznać te pojazdy? Czy wiesz które z nich służą do pracy na gospodarstwie? Podaj ich nazwy, a następnie przesylabuj. Policz ile sylab ma każdy wyraz. Czy potrafisz powiedzieć jaką głoską zaczyna się każdy wyraz?
- „Duży i mały skok” – gimnastyka z piosenką
Czas się poruszać! Mam dla Ciebie zabawę przy piosence. Przy okazji poćwiczysz gdzie jest prawa, a gdzie lewa strona. Postaraj się nie pomylić. Powodzenia 😉
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
- „Gospodarskie pojazdy”- zabawa dydaktyczna
Mam dla Ciebie zadanie. Powycinaj z kolorowych kartek różne figury geometryczne (koła, trójkąty, kwadraty i prostokąty). Poproś rodzica o pomoc. Z wyciętych figur ułóż na kartce pojazd, który jest używany w gospodarstwie. Może to być: traktor, kombajn, itd. Możesz zrobić kilka maszyn rolniczych jeżeli masz ochotę. Gdy już ułożysz figury, przyklej je starannie na kartkę. Podczas zabawy wymawiaj nazwy figur, których używasz. Wysyłam przykładowe prace.
Miłej zabawy.