Skip links

23.06.2020 Co zabierzemy na wakacje

23.06.2020r. (Wtorek)

Grupa: Pszczółki

Temat: Co zabierzemy na wakacje.

Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 60

Cele ogólne:

– rozwijanie umiejętności tworzenia pojęcia na podstawie definicji,

– rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności zagospodarowania przestrzeni.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Stragan” – kolorowanie według wzoru

Pokoloruj obrazek tak samo jak na zdjęciu. Jeżeli nie możesz wydrukować narysuj własny stragan.

  1. „Kto pracuje w sklepie?” – zabawa językowa

Czy wiesz kto pracuje w sklepie? Odpowiedz na pytania.

Jak nazywa się pani, która nas obsługuje w sklepie? (ekspedientka)

– Jak nazywa się osoba, która kasuje/nalicza nasze zakupy? (kasjer)

Podziel wyraz „SKLEP”  na sylaby, jeżeli potrafisz, powiedz jaką głoskę słyszysz na początku tego wyrazu.

 

  1. „Znajdź różnice” – praca w książkach (4-latek)

Otwórz książkę na stronie 28 i wykonaj zadanie.

  1. „W sklepie” – zabawa tematyczna

Proponuję Ci zabawę w sklep. Przygotuj miejsce do zabawy. Mogą to być półki w pokoju, stolik lub po prostu podłoga. Wybierz przedmioty/ zabawki, które znają się w Twoim sklepie. Ustal jaka będzie forma płatności. Możesz użyć do tego guzików, koralików, lub wyciętych papierków. Ustal ceny swoich przedmiotów i zaproś do sklepu klientów. Chętnie zobaczę zdjęcia Twojego sklepu.

 

  1. „Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek

            Posłuchaj zagadek czytanych przez rodzica i spróbuj na nie odpowiedzieć.

Każdy uczeń go posiada,
Zeszyt do niego wkłada.
Także w górach albo w lesie
Na swych plecach z chęcią niesie.
(plecak)

Pokonuje morskie fale,

Silnik niepotrzebny wcale.

Łódka z żaglem jest to taka.

Bardzo piękna. Zgadnij jaka? (żaglówka)

To są buty specjalne, na specjalne drogi.
Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy.
Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.
To są niezawodne, gumowe…
(kalosze)

Choć ma igłę – nie szyje,
Choć ma szybę – nie szybuje.
Choć ma wskazówki – nie godzinę,
Lecz drogę wskazuje.
(kompas)

Domek z materiału.
Łatwo go zbudować.
Trochę linek, śledzi.
Już można się schować.
(namiot)

 

  1. Praca w książkach (5-latek) – przeliczanie elementów określonej kategorii

Otwórz książkę na stronie 30 i wykonaj zadanie.

Miłej zabawy.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.