Skip links

26.06.2020 Do widzenia, przedszkole!

26.06.2020r. (Piątek)

Grupa: Pszczółki

Temat: Do widzenia, przedszkole!

Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 63

Cele ogólne:

– rozwijanie sprawności palców dłoni,

– rozwijanie umiejętności wyrażania własnych odczuć i przeżyć w pracy plastycznej.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Kucharka” – zabawa paluszkowa

Posłuchaj historyjki czytanej przez rodzica i wykonuj kolejno czynności, które są w niej zawarte.

Kucharka

Beata Gawrońska

Włożyła kucharka łyżki do garnka.               Rozstaw palce szeroko, dłoń skieruj w dół.

Miesza pierwszą łyżką w garnku,                 Zataczaj koła kciukiem.

Miesza drugą łyżką w garnku,                      Zataczaj koła palcem wskazującym.

Miesza trzecią łyżką w garnku,                     Zataczaj koła palcem środkowym.

Miesza czwartą łyżką w garnku,                   Zataczaj koła palcem serdecznym.
Miesza piątą łyżką w garnku.                        Zataczaj koła małym palcem.

No a potem zupę całą do talerza wlała.         Odwróć dłonie do góry, złącz je i zrób z nich miseczkę.

 

  1. „Kto pracuje w przedszkolu?” – rysowanie kredkami

Zastanów się i powiedz kto pracuje w przedszkolu. Pamiętaj, że są tam też osoby, które gotują, sprzątają, itd. Wybierz jedną z tych osób i narysuj ją podczas pracy. Powodzenia!

 

  1. „Kim zostanę w przyszłości?” – zabawa słownikowa

Popatrz na obrazki. Powiedz jakie zawody wykonują osoby przedstawione na obrazkach i czym się zajmują. Na koniec powiedz kim chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości.

  1. „Najbardziej” – praca plastyczna

Przygotuj dwie kartki i kredki. Na jednej z nich narysuj to, co najbardziej podobało Ci się w przedszkolu, a na drugiej to, czego najbardziej nie lubiłeś w przedszkolu.

 

  1. „Magiczne pudełko Tupa” – zabawa sensoryczna

Do zabawy potrzebujesz pudełka, kartonu, itp., czegoś żeby nie było widać co znajduje się w środku, ale można do tego włożyć ręce. Możesz też użyć do tej zabawy, np. miski i nakryć ją kocem. Poproś rodzica o schowanie w przygotowanym pojemniku przedmiotów, które kojarzą się z zawodami (np.: kluczyki – kierowca, zmiotka/ścierka – sprzątaczka, książka – nauczyciel, łyżka kuchenna – kucharz, śrubokręt – mechanik, itp.). Postaraj się nie zaglądając do środka, tylko na podstawie dotyku, odgadnąć jaki to przedmiot i do jakiego zawodu należy.

 

Miłej zabawy.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.