27.03.2020r. (piątek)
Grupa: Pszczółki
Temat: Zakładamy wiosenną hodowlę.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 3
Cele ogólne:
– doskonalenie umiejętności matematycznych,
– usprawnianie narządów mowy.
Przebieg zajęć:
- „Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.
-„Wąchamy wiosenne kwiaty” – zabawa oddechowa. Nabierz powietrze nosem, a następnie wypuszczaj je buzią, mówiąc aaaaaaaaaach (zachwycając się urokiem wiosennego kwiatka).
– „Rechot żaby” – ćwiczenia mięśni policzków. Nadymaj policzki i zatrzymaj w nich powietrze. Następnie naciskaj je palcami wskazującymi, wolno wypuszczaj powietrze z jednoczesnym prychnięciem.
– „Złapana mucha” – ćwiczenia języka. Zaciśnij usta i wypchnij policzki od środka końcem języka (w różnych kierunkach), naśladuj lot muchy złapanej przez żabę.
Zaproś innych domowników do wspólnej zabawy. Powodzenia!
- „Siała baba mak” – zabawa słowno-muzyczna, z pokazywaniem
Siała baba mak.
Nie wiedziała jak.
A dziad wiedział,
nie powiedział,
a to było tak.
Jeżeli pamiętasz melodię do tej piosenki to spróbuj ją zaśpiewać. Zacznij bardzo cicho, później trochę głośniej, a na końcu najgłośniej. Jeśli nie pamiętasz melodii nic nie szkodzi. Zrób to samo mówiąc wierszyk (cicho – głośniej – najgłośniej). Możesz również pokazywać do piosenki, tak jak robiliśmy to w przedszkolu. Miłej zabawy 😉
- Zadania matematyczne
– „Wiosna na parapecie” – Połącz w pary cebule z rzodkiewkami. Policz cebule, policz rzodkiewki. Powiedz, czego jest więcej. Czego jest mniej? Ile jest par?
– „Wszystko rośnie” – Dorysuj kwiaty w wazonach tak, aby w każdym następnym wazonie był o jeden kwiat więcej niż w poprzednim. Narysuj właściwą liczbę kropek na trzecim i piątym wazonie, licząc od lewej strony.
Miłej zabawy.