29.04.2020r. (Środa)
Grupa: Pszczółki
Temat: Jak długo będzie bić zielone serce?
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 24
Cele ogólne:
– rozwijanie wrażliwości słuchowej i spostrzegawczości,
– ćwiczenie narządów mowy.
Przebieg zajęć:
- „Tup w lesie” – gimnastyka buzi i języka
Posłuchaj uważnie opowiadania czytanego przez rodzica i dokładnie wykonuj ćwiczenia w nim zawarte. Powodzenia
Tup w lesie
Beata Gawrońska
Pewnego dnia Tup wybrał się na spacer do lasu. Idąc patrzył w górę i podziwiał błękitne niebo (przesuwaj językiem od wałka dziąsłowego do podniebienia miękkiego), potem łąki i pola (przesuwaj czubek języka po wewnętrznych stronach policzków). Gdy doszedł do lasu, zaczął liczyć drzewa (policz językiem górne i dolne zęby). Na polanie zobaczył małego jelonka, który skubał trawę (kląskaj). Zobaczył też wiewiórkę, która wchodziła na drzewo (wyciągnij język w kierunku nosa). Gdy zmęczył się chodzeniem, położył się na trawie pod drzewem (wysuwaj język do brody). Zaczęło się ściemniać, wiec postanowił wrócić do domu. Szedł i rozglądał się raz w jedną, raz w drugą stronę (wysuwaj język raz w lewo, raz w prawo). Gdy przechodził obok strumyka, zobaczył małego lisa, który pił wodę (zrób szerokim językiem łopatę). Języczek był bardzo zadowolony ze spaceru ( uśmiechnij się szeroko).
- „Świat przyrody” – zabawa dydaktyczna
Popatrz na obrazki. Zastanów się co one przedstawiają. Jak myślisz, czy wszystkie ilustracje pokazują jak dbać o środowisko i przyrodę? Jeżeli nie, to zastanów się dlaczego i powiedz jak można to zmienić.
- „Odgłosy lasu”- praca plastyczna z jednoczesnym słuchaniem nagrania
Przygotuj kartkę i farby lub kredki. Posłuchaj nagrania z odgłosami pochodzącymi z lasu. W trakcie słuchania namaluj lub narysuj to co słyszysz. Możesz zamknąć na chwilę oczy i wyobrazić sobie, że chodzisz po lesie i obserwujesz przyrodę, która Cię otacza. Ciekawa jestem co namalujesz…. https://www.youtube.com/watch?v=vY6wBDCBtzU
- „Zabawy na spostrzegawczość” – praca z kartami pracy
Wykonaj zadania z kart pracy. Na pierwszej skreśl w każdym rzędzie obrazek, który nie pasuje do reszty. Na drugiej Twoim zadaniem jest dokończyć rytm. Możesz użyć do tego obrazków, które są poniżej. Jeżeli nie masz możliwości wydrukowania kart pracy, wykonaj zadanie ustnie.
Źródło: Nauczycielki przedszkola
Miłej zabawy.