31.03.2020r. (wtorek)
Grupa: Pszczółki
Temat: Porządki w ogródku.
Do pobrania: Pszczółki – Zajęcia 5
Cele ogólne:
– analiza słuchowa i sylabowa wyrazów,
– rozwijanie wrażliwości muzycznej,
Przebieg zajęć:
- „Dobieramy wyrazy w pary” – zabawa wzrokowo – słuchowa
Obrazki do zadania:
Przyjrzyj się uważnie obrazkom. Powiedz co każdy z nich przedstawia. Odszukaj obrazki, których nazwy zaczynają się taką samą sylabą. Powodzenia.
Kura – kubek, pióro – piórnik, buda – buty, rower – robot.
- Posłuchaj piosenki. Spróbuj ją zaśpiewać. https://www.youtube.com/watch?v=KAXb9SStkyg
„Pracowita pani Wiosna”
Sł. Urszula Piotrowska
Jak co roku pani Wiosna
znów się wzięła za porządki.
I w ogrodzie wygrabiła
ścieżki i grządki.
Wysprzątała cały domek
od piwnicy aż po stryszek
więc chwaliły ją sąsiadki,
miło to słyszeć.
Naprawiła ptasie gniazda,
zbudowała kilka nowych
i kazała je przewietrzyć
rankiem wiatrowi.
Potem w lesie i na łące
rozsiewała świeżą zieleń,
bo z zielenią, daję słowo,
zawsze weselej.
- Zabawa matematyczna – „Umiem liczyć”
Policz ile jest liści w każdym rzędzie. Pokoloruj je według wzoru. Poproś rodzica o wydrukowanie karty pracy, jeżeli nie możesz wydrukować to sam narysuj listki na kartce.
Karta pracy:
Miłej zabawy.