Zajęcia 50
05.06.2020r.
Grupa: Sowy (zerówka)
Temat: Mój przyjaciel
Do pobrania: Sowy – Zajęcia 50
Cele ogólne:
– Uświadomienie potrzeby przyjaźni i jej znaczenia w życiu.
Przebieg zajęć:
1„Zostań moim przyjacielem”
Wysłuchaj wiersza i spróbuj odpowiedzieć na moje pytania 🙂
Zostań moim przyjacielem
Eliza Rozdoba
Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale…
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić…
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem
Kogo możemy nazwać przyjacielem?
-
- Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?
- Kto może być naszym przyjacielem?
- Co Ty byłbyś wstanie zrobić dla swojego przyjaciela?
- Gdzie możemy znaleźć przyjaciela
2. „Supełek na Hawajach”
Otwórz książkę do czytania na stronie 75. Spróbuj odczytać tekst i odpowiedz na pytania:
-
- Dokąd wybiera się Supełek?
- Co zabrał ze sobą do plecaka?
- Jak nazywa się taniec, który jest tańczony na Hawajach?
Jak ma na imię dziewczynka, która tańczy taniec Hula?Jeśli posiadasz w domu hula – hoop to obracaj koło na swoich biodrach, udając ruchy hawajskiego tańca 🙂
3. „Mój przyjaciel”
Podpisz swoją pracę w odpowiedni sposób – np. MÓJ PRZYJACIEL ADAM.
Stwórz portret swojego najlepszego przyjaciela. Wytnij z kolorowych kartek elementy takie jak : głowa, uszy, nos, buzia, oczy, włosy itp. i przyklej je na kartce. Pamiętaj, aby nie używać kredek i pisaków. Postaraj się, aby wszystkie elementy na portrecie były wycięte i przyklejone
Przygotuj: kolorowe kartki papieru, nożyczki, klej
4.„Przyjaciele Pak i Supełek”
Otwórz karty pracy TROPICIELE 4 na stronie 23 i wykonaj polecenia 🙂