Skip links

13.05.2020 Owady

Zajęcia 33

13.05.2020r.

Grupa: Sowy (zerówka)

Temat: Owady

Do pobrania: Sowy – Zajęcia 33

Cele ogólne:

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania owadów,

– rozwijanie zdolności manualnych.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Rozśpiewana łąka”

Odtwórz kolejno załączniki prezentujące odgłosy trzech owadów. Wskaż zdjęcie przedstawiające owada, którego odgłos było słychać i połącz ilustrację z odpowiednim podpisem.

 

PSZCZOŁA   ŚWIERSZCZ KOMAR

  1. „Wiosenne puzzle”

Ułóż puzzle i przyjrzyj się obrazkowi. Co on przedstawia? Policz wszystkie motyle, mrówki i pszczoły.

 

  1. „Gdzie się podziały nasze kropeczki?”

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania i spróbuj odpowiedzieć na pytania 🙂

 

Gdzie się podziały nasze kropeczki?

Joanna Modelska

Na łące panował niespokojny gwar. W trawie aż huczało od krzyków.

– Co to za hałasy? Co się z wami dzieje? – spytał przysadzisty żuk.

– Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł! – wykrzyknęły przestraszone biedronki.

– Bez nich nie jesteśmy już takie same. Kto teraz będzie chciał wypatrywać nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem…? – zawiesiła głos najstarsza z biedronek.

– Kto śmiał to zrobić?! – oburzył się żuk i ze zdziwienia aż postawił swoje różki na sztorc.

– Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają – zauważył pasikonik.

– To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz – odparł żuk po chwili namysłu.

– Czy ktoś widział coś podejrzanego?

– Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby biedronki – zabzyczała pszczoła.

– Tak – zamyślił się żuk. – Te psotnice już nieraz dały się nam we znaki. Pewnie to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł.

– I co teraz, żuku? Musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki! – odezwał się pasikonik.

– Czy ktoś ma pomysł? Zapadła cisza. Mimo że owady bardzo chciały pomóc swoim

koleżankom, żaden z nich nie wiedział, czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia. Wtem nad rozmówcami pochylił się kwiat maku.

– Wiem, że do biedronki mi daleko, ale w moim kwiecie są czarne nasiona, które mogę oddać biedronkom – zasugerował nieśmiało mak.

– Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas? – z niedowierzaniem spytała najstarsza biedronka.

– Z przyjemnością i zaszczytem – radośnie odparł kwiat.

Na łące rozległy się wesołe okrzyki. Owady ochoczo wzięły się do pracy i pomogły nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły, biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.’

 

  • Co przydarzyło się biedronkom?
  • Kto im pomógł?
  • Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?

Wykonaj kartę pracy TROPICIELE 4 na stronie 7.

 

  1. Kolorowe owady”

Przygotuj: rolkę od papieru toaletowego, żółtą i czarną kartkę, klej, nożyczki, słomki lub patyczki, sztywną kartkę lub tekturę, guziki lub ruchome oczy, pisaki.

Wykonaj pszczołę zgodnie z instrukcją 🙂 Jeśli chcesz, możesz w podobny sposób wykonać motylka – zaufaj swojej wyobraźni i stwórz go według własnego pomysłu.

  1. Czas się trochę poruszać!

Zakręć kołem i naśladuj ruchy! Zabawę powtórz kilka razy 🙂

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.