Zajęcia 13
14.04.2020r.
Grupa: Sowy (zerówka)
Temat: W gospodarstwie
Do pobrania: Sowy – Zajęcia 13
Cel ogólny: poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt i pracy w gospodarstwie.
Przebieg zajęć:
- W zagrodzie – praca z wierszem Bożeny Formy
Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.
Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.
Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.
Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.
Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę.
- Kto jest bohaterem wiersza?
- Co od rana robi gospodyni Magda?
- Jak myślisz gdzie mieszka gospodyni Magda?
2. Zagadki słuchowe.
Poniżej przesyłam stronę z odgłosami zwierząt z wiejskiego podwórka. Poproś rodzica, aby włączył link i nie pokazywał Ci obrazu. Twoim zdaniem jest uważne słuchanie dźwięków i odgadnięcie, które to zwierzę z wiejskiego podwórka. Nie zapomnij liczyć punktów! Możesz do tego użyć liczmanów, klocków, kredek itp. Powodzenia! 🙂
ZAGADKI SŁUCHOWE => https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
- „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami.
Poproś rodzica, aby czytał poniższe zdania. Twoim zadaniem jest dopowiadanie zakończenia – czyli słowa do rymu i wykonywanie tej czynności, o której jest mowa.
Powiedz: prosię i podrap się po… (nosie)
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… (dłoń)
Powiedz: krowy i dotknij palcem… (głowy)
Powiedz: króliczki i nadmij…(policzki)
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem… (brzuszka)
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa… (trzy)
- „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – praca plastyczna metodą origami.
Moja propozycja: http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html
BRAWO!
JESTEM Z CIEBIE BARDZO ZADOWOLONA! 🙂