Skip links

25.03.2020 Wiosenne kwiaty

Lekcja  1

25.03.2020r.

Grupa: Sowy (zerówka)

Temat: Wiosenne kwiaty

Do pobrania: Sowy – Lekcja 1

Cele ogólne:
– tworzenie okazji do rozbudzenia zaciekawienia światem przyrody poprzez wybrany utwór literacki,

– kształtowanie sprawności manualnej poprzez wykonanie pracy plastycznej,
– rozpoznawanie cech charakterystycznych dla wiosny.

Przebieg zajęć:

  1. „Prawda czy fałsz?” – zabawa dydaktyczna.

Poproś rodzica lub rodzeństwo o przeczytanie zdań o tematyce wiosennej.Określ czy podane zdania są prawdziwe (jeśli tak klaśnij w ręce) czy fałszywe (tupnij w podłogę).

-Wiosną jeździmy na sankach (fałsz)
-Wiosną coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)
-Kolor zielony to kolor wiosny(prawda)
-Wiosną dzień jest krótszy. ( fałsz)
-Wiosną słonko grzeje mocniej niż zimą (prawda)
-Zimą kwitną kwiaty (fałsz)
-Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)
-Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów? ( prawda)

  1. Wiosenne kwiaty– praca z wierszem Anny Łady – Grodzickiej

 Poproś rodzica o przeczytanie wiersza. Usiądź prosto i wysłuchaj uważnie jego treści.

Już kwiaty zakwitają
w lasach, w ogrodach i na łąkach
– mówią o tym, że nadszedł
czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości
w swej wiosennej szacie,
popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy – to przebiśnieg mały.
Drugi – to stokrotka kwiatek bardzo mały.
Trzeci jest jak złota łąka ,
to kaczeniec cały w pąkach.
Czwarty – to krokus fioletowy,
Piąty – tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w złotym kolorze,

ten ostatni słoneczny kwiatek
do wazonu sobie włożę.

 

O jakich kwiatach jest mowa w wierszu? Podziel każdą nazwę na sylaby z jednoczesnym wyklaskiwaniem, a także wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę nazwy.

  1. „Tulipan” – praca plastyczno – techniczna.

Wykonuj pracę  wg. instrukcji. Materiały, które będą ci potrzebne to: karki kolorowego papieru, zielone słomki lub patyczki, klej.

  1. Zabawy ruchowe:

Poproś rodziców lub rodzeństwo o wspólną zabawę. Słuchaj uważnie i wykonuj polecenia!

„Kwiaty rosną, kwiaty więdną” – Dzieci reagują na polecenie: KWIATY ROSNĄ! – stają na palcach jak najwyżej i wyciągają ręce do słońca; KWIATY WIĘDNĄ! – kulą się i przykucają

„Słońce i deszcz” – dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: „Słońce!” zatrzymuje się i stoi z rękoma podniesionymi w górę. Na hasło: Deszcz! przykuca i chowa głowę

ŚWIETNIE CI POSZŁO!

JESTEM Z CIEBIE BARDZO DUMNA

🙂

PONIŻEJ PRZESYŁAM CI SOWĘ ZA WYKONANE ZADANIA. POPROŚ RODZICÓW O WYDRUKOWANIE JEJ. JEŚLI CHCESZ POKOLORUJ JĄ WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU I SCHOWAJ DO SWOJEJ TECZKI. JEŚLI NIE MOŻESZ JEJ WYDRUKOWAĆ – NIE MARTW SIĘ, DAM CI JĄ JAK TYLKO SIĘ SPOTKAMY.

PANI PATRYCJA 🙂

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.