Skip links

25.05.2020 Mój przyjaciel – pies i kot

Zajęcia 41

25.05.2020r.

Grupa: Sowy (zerówka)

Temat: Mój przyjaciel – pies i kot

Do pobrania: Sowy – Zajęcia 41

Cele ogólne:

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, wnioskowania i analizowania.

– rozwijanie zdolności manualnych u dzieci.

 

Przebieg zajęć:

 

  1. „Pięć kociątek”

Na początek zabawa paluszkowa! Będą Ci do niej potrzebne tylko dłonie 🙂

Posłuchaj i naśladuj ruchy 🙂

 

Śpi w koszyku pięć kociątek,

To bajeczki jest początek

(włóż paluszki jednej dłoni do koszyka ułożonego z drugiej)

 

Gdy się kotki obudziły,

To z koszyka wychodziły.

(poruszaj wszystkimi paluszkami w koszyku)

 

Najpierw rudym, potem szary,

(wysuń paluszki z koszyka –  najpierw kciuk, później wskazujący )

Później czarne dwa do pary.

(wysuń paluszki z koszyka  – środkowy i serdeczny)

 

A na końcu wyszedł biały,

Bardzo dzielny, chociaż mały.

(wysuń mały paluszek)

 

  1. „Pół marzenia”

Posłuchaj uważnie opowiadania i postaraj się odpowiedzieć na pytania 🙂

 

Pół marzenia

 Joanna Rawecka

 

Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.

– To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową.

Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała! Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.

– Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.

– Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka.

– Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić. Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:

– Posiadanie psa to duża odpowiedzialność. „Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka. – Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo.

– Można mieć psa „na pół”. Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.

– Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada.

Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.

– Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.

– Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.

– Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.

– Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.

 

  • O czym marzyła Nina?
  • Dlaczego rodzice nie chcieli zgodzić się na jej prośby?
  • Co oznacza to słowo – odpowiedzialność?
  • Kto pomógł Nince?
  • Jak rozwiązała problem Pani Ada?
  • Jakie zwierzątko masz w domu lub jakie chciałabyś/ chciałbyś mieć?
  • Jak należy opiekować się zwierzątkami?
  • Jakie znasz zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?

 

Jeśli posiadasz w domu atlas zwierząt, poszukaj w nim ilustracje zwierząt domowych z czterema łapami, podaj ich nazwy i przesylabuj je i przegłoskuj.

 

  1. „Zabawy z moim ulubieńcem”

Otwórz karty pracy TROPICIELE 4 na stronie 14 i wykonaj polecenia.

 

  1. „Kulawy piesek”

Naśladuj chód psa  z chorą nogą – poruszaj się na czworakach, tak aby jedna z nóg nie dotykała podłogi. Co jakiś czas odpocznij – usiądź w klęku skulnym.  Zaproś do zabawy swoje rodzeństwo – będzie dużo weselej 🙂

Możecie spróbować za pomocą koca, krzeseł, kartonów itp. zbudować budę dla pieska 🙂

 

  1. „Pieski, kotki”

Przygotuj: rurki po papierze toaletowym, butelki, kolorowe nakrętki różnej wielkości, papier makulaturowy, patyczki po lodach lub słomki do napojów, nożyczki klej itp.

Stwórz swojego własnego pieska lub kotka z materiałów odpadowych. Niech poniesie Cię fantazja, a ta praca będzie Twoim indywidualnym pomysłem 🙂 Do dzieła! 🙂

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.