Skip links

28.04.2020 Jak długo będzie bić zielone serce?

Zajęcia 23

28.04.2020r.

Grupa: Sowy (zerówka)

Temat: Jak długo będzie bić zielone serce?

Do pobrania: Sowy – Zajęcia 23

Cele ogólne:

– Utrwalenie wiadomości dotyczących segregacji śmieci i ochrony środowiska,

– Kształtowanie umiejętności przeliczania i dodawania na konkretach.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Ziemię mamy tylko jedną”

Wysłuchaj uważnie wiersza i spróbuj odpowiedzieć na moje pytanie 🙂

 

Ziemię mamy tylko jedną

Gabriela Skrzypczak

Ziemię mamy tylko jedną
Więc szanujmy Ją,
Bo cóż z nami stanie się,

Gdy zniszczymy własny dom.

 

Giną ptaki i zwierzęta,
Giną drzewa w lesie,
Nic nie robiąc, wciąż czekamy
Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem
I działać zacznijmy,
Żeby żyć móc na tej Ziemi

Więzy zacieśnijmy.

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

Dbajmy o przyrodę,
Uczmy kochać las i łąkę
Pokolenia młode.

 

  • Jak myślisz, co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?
  1. Prawda czy fałsz?

Odpowiedz na pytania określając czy to prawda czy fałsz. Kiedy uznasz, że podane zdanie jest prawdziwe – klaśnij w ręce, kiedy zdanie jest fałszywe – tupnij nogami.

 

  1. ŚMIECI MOŻEMY WYRZUCAĆ DO LASU.
  2. POWINNIŚMY OSZCZĘDZAĆ WODĘ.
  3. SEGREGOWAĆ ŚMIECI TO ZNACZY WKŁADAĆ JE DO ODPOWIEDNICH POJEMNIKÓW.
  4. PAPIEROWE ŚMIECI WRZUCAMY DO NIEBIESKIEGO POJEMNIKA.
  5. W LESIE MOŻNA KRZYCZEĆ I ŁAMAĆ GAŁĘZIE.
  6. W PIECU MOŻNA PALIĆ NIEPOTRZEBNYMI RZECZAMI.
  7. PRZYJACIEL PRZYRODY POWINIEN DBAĆ O ZWIERZĘTA.
  8. MOŻEMY MARNOWAĆ WODĘ BO JEST JEJ DUŻO.

 

  1. „Sadzimy las” – zabawa matematyczna

Dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla – czyli wszystkie zanieczyszczenia, dymy i spaliny, a wydalają z siebie tlen, który jest ludziom potrzebny do życia. Wyobraź sobie, że jesteś ekologiem i właśnie sadzisz drzewa, żeby uratować ziemię 🙂

 

Do tej zabawy przygotuj: 3 białe kartki, liczmany (możesz tutaj użyć wszystkiego na co masz ochotę – kredki, długopisy, cukierki, nakrętki itp.), ołówek/kredka/pisak.

Poproś rodzica o przeczytanie treści zadania. Na białej kartce układaj liczmany. Zapisz równanie na dole kartki za pomocą cyfr, znaku + i znaku = .

Postępuj według poniższego przykładu:

  • W parku koło przedszkola zasadzono 2 lipy i 1 brzozę. Ile drzew zasadzono w parku?
  • W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem zasadzono drzew?
  • W ogrodzie koło przedszkola zasadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 2 buki. Ile razem zasadzono drzew?
  • Na skwerze obok kościoła zasadzono 3 klony, 4 lipy i 1 dąb. Ile razem zasadzono drzew?

 

  1. „Ekologiczne memory”

Odkrywaj karty i spróbuj zapamiętać jak wyglądają. Szukaj pary ( dwóch takich samych kart) i zdobywaj punkty J

https://learningapps.org/watch?v=ps628w4v520&fbclid=IwAR3dKB0uMpT3kZMfI9pf3Opa2qWk9TrKIrB7Hq4Kd7YEwFZ0CYS7gemmf2Q

 

  1. „Znam się na segregacji”

Przyjrzyj się obrazkom. W każdym rzędzie znajduje się przedmiot niepasujący do reszty – skreśl go za pomocą znaku X. Pokoloruj pozostałe przedmioty w rzędzie.

POWODZENIA! 🙂

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.