Temat: Pod wiosennym parasolem 15.04.2020
Do pobrania: Tygryski – Zajęcia 14
Cele:
– wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę;
– łączy fragmenty obrazka w jedną całość.
Zadanie 1. „Deszczowy spacerek” – zabawa paluszkowa;
Poproś rodziców, aby przeczytali Ci utwór K. Sąsiada:
Poszła pani na spacerek. → marsz wskazującego i środkowego palca
Deszczowe chmury przywiał wiaterek → delikatne dmuchanie
Gdy daleko od domu już była, → wskazujący palec lewej ręki prostopadle dotyka
Deszcz zaczął padać – parasol rozłożyła. spodu prawej ręki ułożonej nad nim
Gdy kropla za kroplą spadała, → na wierzch prawej ręki spadają krople
Pani pod parasol się schowała. wystukiwane lewą ręką
Gdy deszczyk przestał padać, → prawa ręka zamyka się
Parasol złożyła i do domu wróciła. →palce: wskazujący i środkowy prawej ręki maszerują
A teraz spróbuj zilustrować ruchami obu rąk i palców treści utworu. POWODZENIA!!
Zadanie 2. „Parasolka i kropelka” – zabawa dydaktyczna
Postaraj się dopasować kropelkę do odpowiedniej parasolki.
Zadanie 3. „Kolorowa parasolka” – praca plastyczna
Jeśli masz ochotę wykonać parasolkę z papieru, oto inspiracje:
Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=FQUB4NuoafU
Źródła: DZIECIAKI W AKCJI, 3-latki, Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej; Michalina Latko, Magdalena Pozorska. ©Nowa Era Sp. z o.o., 2019
„Tęczowy spacerek”, K. Sąsiadek [w:] „Zabawy paluszkowe” , Media Rodzina, s.12-13
https://pl.pinterest.com/pin/850898923323433375/
https://pl.pinterest.com/pin/447967494165831417/