Temat: Badam, odkrywam, eksploruję!
Data: 28.04.2020r.
Do pobrania: Tygryski – Zajęcia 23
Witajcie drogie TYGRYSKI! Przygotowałam dla Was coś fajnego, będziecie poznawać faktury za pomocą dotyku. Miłej zabawy!
Zadanie 1. „Poranne ćwiczenia”
Zapraszam Cię do porannej rozgrzewki w piżamie z Gefi: https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM
Poćwicz również do piosenki w języku angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Zadanie 2. „Zagadka”
Poproś rodziców o przeczytanie zagadki. Uważne wysłuchaj i podaj odpowiedź. Następnie policz palce u rąk. Porównaj, czy w każdej rączce masz po pięć palców. Powodzenia!
„Moje dwa narzędzia, od pasa po szyję.
Z ich pomocą piszę, bawię się i myję.”
Źródło zagadki: Praca zbiorowa, „Ręce” [w:] „Zgadnij, co to!”, Wydawnictwo Olesiejuk, Warszawa 2014.
Zadanie 3. „Badam, odkrywam, eksploruję!”
Poproś Rodziców, aby przygotowali przedmioty o różnej fakturze: filc, wełna, wata, papier ścierny itd.
Dotknij każdy przedmiot z zamkniętymi oczami i spróbuj określić czy jest on: „gładki”, „szorstki”, „śliski”, „miękki”, „twardy”
Zadanie 4. „Piłeczka inna niż wszystkie”
Jeśli masz ochotę możesz zaprojektować własną piłkę. Wykorzystaj do tego ryż, groch, kaszę itp. Przyklej klejem ziarna na szablon wybranej piłki.
Zadanie 5. „Ciecz Nienewtonowska”
Pamiętasz zajęcia w przedszkolu, kiedy stworzyliśmy magiczną ciecz? Możesz ją również wykonać w domu. Poproś o pomoc swoich rodziców i zastosuj się do instrukcji w filmie. Udanej zabawy!!
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=20nIALsUY84
MIŁEGO DNIA!!
Źródła: DZIECIAKI W AKCJI, 3-latki, Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej; Michalina Latko, Magdalena Pozorska. ©Nowa Era Sp. z o.o., 2019
Źródło zagadki: Praca zbiorowa, „Ręce” [w:] „Zgadnij, co to!”, Wydawnictwo Olesiejuk, Warszawa 2014.
https://pl.pinterest.com/pin/49047083416968033/
https://pl.pinterest.com/pin/460704236863985957/
https://pl.pinterest.com/pin/657736720566241324/