Skip links

04.05.2020 Czyste powietrze- czy wiemy czym oddychamy?

Temat: Czyste powietrze- czy wiemy czym oddychamy?

Data: 04.05.2020r.

Grupa: Wiewiórki

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 26

Cele:

Dziecko

– odpowiada na pytania dotyczące przyrody

– wie, jakie znaczenie dla jakości powietrza mają drzewa

– opowiada historyjkę obrazkową własnymi słowami

– rozpoznaje znaki zakazu

  1. Co to jest powietrze?

Zastanów się co nas otacza dookoła, a następnie spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.

Pytania:

-Czym jest powietrze?

– Gdzie się znajduje?

– Jaki ma kształt i kolor?

– Po czym poznajemy, że jest?

– Co wpływa na czystość powietrza?

2.Co porwał wiatr?

Następne zadanie będzie polegać na rozpoznaniu przez Ciebie jakie przedmioty zostały porwane przez wiatr. Osoba dorosła rozłoży przed tobą różne przedmioty i dwie obręcze, do jednej będziesz wkładał rzeczy lekkie, takie które wiatr porwał by od razu, a do drugiej przedmioty ciężkie. Zamykasz oczy,
a druga osoba zabiera jeden przedmiot. Musisz odgadnąć co zostało porwane
i ocenić czy jest to przedmiot ciężki czy lekkie i odłożyć go do odpowiedniego kręgu.

Przykładowe rzeczy: chustka, piórko, kawałek karki, liść, wstążka, nitka, papierek po cukierku, kapsel, łyżeczka, kamyk, klucze, słoiczek, kawałek drewna, książka, kubek, but, czapka

  1. Historia o sadzeniu drzew

Zapraszam Cię do zapoznania się z historią o sadzeniu drzew. W załączniku1 PDF znajduje się historyjka obrazkowa. Przyjrzyj się ilustracjom i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami historyjkę i wymyśl dla niej tytuł.

Kliknij=>Załącznik1<=Kliknij

Następnie powiedz w jaki sposób dzieci postanowiły walczyć o więcej czystego powietrza? Posłuchaj zdań i wskaż, które obrazki do nich pasują:

– To małe drzewka dla Ciebie.

– To młody las.

– Cieszymy się, gdy wokoło mamy młody las.

– Te drzewa wyrosły, bo wiele lat temu posadziły je dzieci.

– Razem zadbamy o park.

– Razem kopiemy dołki na młode drzewa.

  1. Znaki zakazu

Proszę zastanów się i powiedz czym są znaki zakazu, czego mogą zakazywać. Następnie spójrz na znaki poniżej i powiedz co oznaczaj, co mają wspólne ze sobą (znaki zakazu: są okrągłe, z białym tłem i czerwoną obwódką, mają czarny piktogram przekreślony czerwoną kreską)?

W załączniku2 PDF znajduje się karta pracy. Spójrz na obrazki i powiedz co należy robić, by nie niszczyć środowiska. Narysuj symbole, które zakazują takich zachowań.

Kliknij=>Załącznik2<=Kliknij

  1. Gazetowa tarcza

Teraz zapraszam Cię do zabawy w  gazetową tarczę. Weź do ręki stronę gazety
i zrób z niej kulkę, druga osoba stanie w pewnej odległości od ciebie
i rozprostuje przed sobą stronę gazety. Twoim zadaniem będzie trafienie
w środek gazety trzy razy. Później możecie zamienić się rolami. Miłej zabawy!

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.