Skip links

08.05.2020 Poznajemy liczbę 15

Temat: Poznajemy liczbę 15

Data: 08.05.2020r.

Grupa: Wiewiórki

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 30

Cele:

Dziecko

– odczytuje  liczby i podaje kolejne

– poznaje zapis liczby „15”

–  przelicza w zakresie 15

 

  1. Zaczarowana maszyna

Zapraszam Cię do zabawy z zaczarowaną maszyną. Sprawdź co ona takiego magicznego robi.

Instrukcja dla rodzica:

Rodzic pokazuje dziecku dowolną skrzynkę – zaczarowaną maszynę, która zmienia liczby. Do środka wcześniej włożył kartoniki z liczbami od 2 do 15. W ręku trzyma kartonik z cyfrą „1” i komentuje swoje czynności: Zobacz, wkładam do środka kartonik z cyfrą „1” a wyjmuję kartonik z cyfrą „2”. Co ta maszyna zrobiła?

Jeśli dziecko nie domyśla się, o co chodzi, rodzic kontynuuje, nie wyjawiając zasady: Wkładam do środka kartonik z cyfrą „2” a wyjmuję kartonik z cyfrą „3”. Co ta maszyna zrobiła? Jeśli dziecko domyśla się, że maszyna dodaje 1 do każdej liczby, rodzic kontynuuje: Jeśli włożę cyfrę „3”, to jaki wyjmę kartonik? Dziecko odpowiada. Rodzic przechodzi do większych liczb, aż w końcu wyjmuje kartonik z liczbą „15”.

Proszę spójrz teraz na zapis liczby 15. Z  jakich cyfr się składa? Spróbuj najpierw napisać liczbę 15 palcem na lewej ręce, potem możesz ułożyć liczbę ze sznurka, ulepić z plasteliny.

W załączniku PDF znajduje się karta z pisownią cyfr od 10 do 15.

Kliknij=>Plik PDF<=Kliknij

  1. Kwiatki na rabatki

W tym zadaniu będziemy sprawdzać ile kwiatków jest na rabatce.

Do zadania będzie potrzebne:

-minimum 15 wyciętych kwiatków (można zastąpić innymi liczmanami, np. klamerkami),

– kostka do gry,

– szarfa/sznurek/ obręcz na rabatkę

Dziecko rzuca kostką i układa na rabatce tyle kwiatków ile wypadło oczek. Następnie próbuje dołożyć kwiatki tak, aby na rabatce było ich 15. Ćwiczenie powtarzam kilka racy.

 

  1. Posłuchaj, policz i ułóż

Wykonaj swój własny bębenek i pałeczki, np. z kubka po jogurcie i kredek. Następnie zamknij oczy i posłuchaj uważnie ile razy uderzy w bębenek druga osoba. Po wysłuchaniu, ułóż tyle patyczków/ klamerek ile dźwięków usłyszałeś.

Zabawę powtarzamy kilka razy, możemy zamienić się rolami.

 

  1. Kapsle

Zapraszam Cię do zabawy w kapsle.

Przygotuj kapsle, nakrętki obciążone np. plasteliną. Następnie narysuj, ułóż tor, po którym będą się one poruszać (jeśli masz możliwość możesz narysować taki tor kredą na betonie). Zaproś do zabawy inne osoby. Zaczynacie od startu i próbujecie przesunąć Wasz kapsel jak najbliżej mety. Kapsle przesuwamy pstrykając w nie palcami. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze na metę. Powodzenia!

Możesz także obejrzeć filmik przedstawiający tor przeszkód do gry w kapsle.

https://www.youtube.com/watch?v=E7U-P5cKsfo

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.