Skip links

09.04.2020 Jak się zachować w czasie różnej pogody

Temat: Jak się zachować w czasie różnej pogody

Data: 09.04.2020r.

Grupa Wiewiórki

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 12

Cele:

Dziecko

– Liczy w zakresie 10

– Zapisuje pełne godziny na zegarze

– Uczestniczy w zabawie ruchowej

  1. Pogodowe godziny

Popatrz na zegar i przypomnij sobie w jaki sposób odczytujemy pełną godzinę na zegarze. Duża wskazówka zawsze musi być na 12 , a mała wskazówka pokazuje nam, która jest wtedy godzina.

Posłuchaj komunikatów o pogodzie i zaznacz na zegarach godziny.

– Rano o godzinie 8:00 padał deszcz ze śniegiem.

– O godzinie 11:00 świeciło słońce.

– Wieczorem o godzinie 7:00 wiał silny wiatr i padał deszcz.

– O godzinie 2:00 padał grad.

– O godzinie 9:00 zachmurzyło się.

– Silny wiatr zaczął wiać o godzinie 3:00.

– Parasole będą potrzebne o godzinie 4:00.

– Bezchmurne niebo czeka nas o godzinie 1:00.

  1. Chmurki deszczowe

Twoim zadaniem będzie policzyć ile kropli deszczu będzie spadać z chmurki. Na chmurce znajduje się działania np. 5-2. Musisz ustalić wynik, a następnie narysować tyle kropel deszczu.

  1. Co robisz w taką pogodę?

Zapraszam Cię do zabawy ruchowej. Poproś inną osobę aby włączyła muzyk. Kiedy muzyka gra tańcz do jej rytmu, kiedy muzyka stanie osoba dorosła powie Ci jaka panuje pogoda, a Ty musisz pokazać czynność jaką wykonuje się podczas takiej pogody.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.