Skip links

14.05.2020 Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy!

Temat: Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy!

Data: 14.05.2020r.

Grupa: Wiewiórki

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 34

Cele:

Dziecko

– porównuje liczebność zbiorów różno- i równolicznych

– sumuje, wybiera monety potrzebne do zapłacenia określonej kwoty

– wypowiada się na określony temat

 

  1. Zakupy w księgarni

Zapraszam Cię do zabawy w księgarnię. Będziesz potrzebował kilku książek
z cenami oraz monet (prawdziwe/zabawkowe/ krążki papierowe z cyframi odp. prawdziwym monetom).

Instrukcja dla rodzica:

Rodzic wciela się w rolę sprzedawcy i podaje cenę wybranej książki, np. 9zł. Dziecko ze swoich monet wybiera te, których suma wyniesie 9. Układa je przed sobą i kolejno wymienia, jakie monety wybrało. Potem Rodzic  podnosi dwie książki i mówi, że każda z nich kosztuje po 5 zł. Pyta: Ile razem kosztują dwie książki?. Dziecko sumuje ceny i wybiera potrzebne monety.

Zabawę powtarzamy kilka razy, możemy zamienić się rolami.

Następnie Rodzic położy przed Tobą cztery obręcze ze złotówkami (w każdej inną ilość). Twoim zadaniem będzie przeliczyć ile złotówek jest w każdej obręczy, w której jest najwięcej, a w której najmniej. Następnie rodzic poda Ci cenę książkę, a Ty będziesz musiał powiedzieć, w której obręczy starczy na nią pieniędzy.

Po tych zabawach matematycznych możesz wykonać ćwiczenia w Kartach Pracy cz.4 str. 32-33. W załączniku PDF znajdują się skany Kart Pracy.

Kliknij=>Karta pracy str. 32<=Kliknij                                      Kliknij=>Karta pracy str. 33<=Kliknij

  1. Rebusy

Przed Tobą znajdują się rebusy, spróbuj odszyfrować jakie nazwy zawodów się za nimi ukryły. Następnie powiedz, czym zajmują się poszczególne zawody.

Powodzenia!

Odpowiedzi do rebusów:

  1. KOSMETYCZKA
  2. STOMATOLOG
  3. GÓRNIK
  4. RYBAK
  5. AKTOR
  6. KOMPOZYTOR
  7. RATOWNIK
  1. Detektyw

Zapraszam Cię do zabawy w detektywa. Zabawę można przeprowadzić w domu bądź na świeżym powietrzu. Osoba dorosła narysuje na kartce kontur przedmiotu, który będziesz musiał odnaleźć. Np. kontur koła lub szara plama – może oznaczać owalny kamień na dworze; kwadrat w paski- może oznaczać poduszkę w kolorowe paski.

  1. Kto tu pracuje?

Przed Tobą będzie ułożony kontur  domu np. ze sznurka, klocków, kredek. Dom ma dwa piętra. Osoba Dorosła umieści w nim okna (białe kartoniki papieru). Z tyłu okien będą napisane nazwy zawodów. Twoim zadaniem będzie wskazanie okienka i zapytanie: Kto pracuje np. na drugim piętrze z lewej strony. Osoba dorosła opowie Ci czym zajmuje się, czego używa w swojej pracy osoba ukrywająca się pod okienkiem. Będziesz musiał zgadną jaki zawód został opisany, a następnie odwrócić kartonik i sprawdzić czy zgadłeś.

  1. Budujemy dom

Zapraszam Cię teraz do zbudowania domu. Możesz zrobić to z klocków, plasteliny lub innych materiałów, które masz przy sobie. Poniżej znajduje się kilka inspiracji.

Powodzenia!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.