Skip links

17.04.2020 W świecie gier  

Temat: W świecie gier  

Data: 17.04.2020r.

Grupa: „Wiewiórki”

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 16

Cel:

Dziecko

– wiernie odwzorowuje układ elementów na kartce

– porusza się zgodnie z instrukcją, rozróżnia stronę prawą i lewą

– gra w gry planszowe zgodnie z zasadami, radzi sobie z porażką

 

  1. Komputerowe obrazy

Zapraszam Cię do zabawy z pikselami. Przed sobą masz czystą planszę, na której będziesz musiał przerysować obrazek pikselowy. Wybierz sobie jeden z wzorów i spróbuj kratka po kratce przerysować go na swojej planszy. Okienka możesz zakolorować kredkami, pisakami, wyklejać plasteliną, bądź naklejać kawałki kolorowego papieru. Pamiętaj aby liczyć, które okienko powinno być zakolorowane, a które pozostać czyste. Powodzenia!

             
             
             
             
             
             
             
             
  1. Programujemy roboty

Zapraszam Cię do zabawy ruchowej. Będziesz musiał poruszać się jak robot. Osoba dorosła, rodzeństwo, będzie Ci podawać instrukcję. Musisz słuchać uważnie.

Komendy np.: idź dwa kroki na przód, trzy kroki w lewo, dwa kroki na przód, pięć korków w prawo.

 

  1. Wyścig robotów

Masz teraz możliwość zaprojektowania swojej własnej gry ściganki. Będzie Ci do tego potrzebna biała kartka, ołówek, kostka do gry i pionki. Razem z drugą osobą ustal START gry i METĘ. Następnie narysuj chodniczek z polami. Ustalcie wspólnie zasady gry. Możecie dodać pola bonusowe, dzięki którym będziesz posuwać się do przodu oraz pola karne, z których trzeba będzie się cofać. Wygrywa ten, kto pierwszy przejdzie na pole META. Pionki możesz wykorzystać gotowe z innych gier, bądź stworzyć własne np. z plasteliny.

Powodzenia!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.