Skip links

18.06.2020 Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie domowym

18.06.2020r. (Czwartek)

Grupa: Wiewiórki

Temat: Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie domowym.

Do pobrania: Wiewiórki- Zajęcia 57

Cele ogólne:

– doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,

– określanie położenia przedmiotów względem siebie,

– utrwalanie nazewnictwa zwierząt z gospodarstwa domowego.

Przebieg zajęć:

1. „Policz na jednym wdechu” – ćwiczenia oddechowe

  Usiądź wygodnie z wyprostowanymi plecami i weź głęboki oddech. Na jednym wdechu policz od 1 do 10. Zrób chwilę przerwy i wykonaj zadanie drugi raz licząc od 10 do 1. Powtórz czynność trzy razy.

 

2.„Gospodarstwo Pana Janka”– zabawa dydaktyczna

Wytnij zwierzęta z Wyprawki. Ułóż parami młode osobniki z dorosłymi. Przyjrzyj się obrazkom. Podaj nazwy zwierząt przedstawionych na ilustracjach. Pamiętaj, że dorosłe zwierzę nazywa się inaczej niż młode.

PIES – SZCZENIĘ

OWCA – JAGNIĘ

INDYK – INDYCZĘ

KOZA – KOŹLĘ

KOT – KOCIĘ

KROWA – CIELĘ

GĘŚ – GĄSIĄTKO

ŚWINIA – PROSIĘ

 

3„Gdzie jest więcej?” – zabawa matematyczna

Przygotuj do zabawy patyczki do liczenia oraz zwierzęta z zadania 1. Wykonaj zadania:

– Ułóż z jednej strony zwierzęta dorosłe, a z drugiej ich młode. Policz ile jest zwierząt z każdej strony. Jaki znak należy ułożyć między tymi zbiorami (=, >, <)?

– Ułóż z jednej strony zwierzęta, które mają 4 nogi, a z drugiej te, które mają 2 nogi. Policz ile jest zwierząt po każdej stronie i ułóż z patyczków odpowiedni znak.

– Ułóż z jednej strony zwierzęta, które mają pazury, a z drugiej te, które ich nie mają. Policz ile jest zwierząt po każdej stronie i ułóż z patyczków odpowiedni znaki

 

4. „Układamy obrazek” – zabawa matematyczna utrwalająca pojęcia określające położenie elementów w przestrzeni

Przygotuj kartkę, kredki oraz zwierzęta z zadania 1. Na kartce na środku narysuj dom. Z prawej strony narysuj drzewo, a z lewej strony kałużę i nudę dla psa. Ułóż obrazki zwierząt na kartce według instrukcji:

– koza stoi z prawej strony drzewa, a jej młode – z lewej,

– kot wszedł na dach domu, a kocię siedzi pod oknem,

– pies i szczenię siedzą z lewej strony budy, a cielę stanęło po przeciwnej stronie,

– w kałuży tapla się prosię,

– obok domu stoi świnia i patrzy na małego kotka.

 

  1. „Kolejka” – zabawa matematyczna, utrwalanie liczebników porządkowych

Przygotuj obrazki z zadania 1 i ułóż je według podanej kolejności:

Pierwsza stanęła krowa. Druga stanęła świnia. Trzecia stanęła koza. Czwarta stanęła owca. Piąty stanął indyk. Szósty stanął pies. Siódmy stanął kot. Ósma stanęła gęś. Dziewiąte stanęło gąsiątko. Dziesiąte stanęło szczenię. Jedenaste stanęło prosię. Dwunaste stanęło jagnię.

            Zwierzęta nie mogły się jednak dogadać w kolejce i zaczęły zmieniać miejsca. Krowa zamieniła się z psem. Która jest teraz krowa? Kot zamienił się z gąsiątkiem. Który jest teraz w kolejce? Jagnię zamieniło się ze szczenięciem. Które jest teraz jagnię? A szczenię – które? Indyk wepchnął się na początek kolejki, a świnia poszła na sam koniec. Która w kolejce jest teraz owca? Jagnię stanęło za swoją mamą, a szczenię za swoją. Na którym miejscu stoi teraz indyk?

 

  1. „Matematyka rolnika” – rozwiązywanie zadań

Otwórz książkę na stronach 72 i 73 i wykonaj zadania.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.