Skip links

19.06.2020 Zwierzęta wokół nas

19.06.2020r. (Piątek)

Grupa: Wiewiórki

Temat: Zwierzęta wokół nas.

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 58

Cele ogólne:

– analiza głoskowa wyrazów,

– rozwiązywanie zagadek tematycznych,

– utrwalanie wiedzy o zwierzętach z gospodarstwa domowego.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Ile głosek?” – zabawa doskonaląca funkcje słuchowe

            Przygotuj do zabawy klocki. Podziel podane nazwy zwierząt na głoski (KOZA, KOTEK, KROWA, GĄSKA, KACZUSZKA, BARANEK, KRÓLICZEK). Ułóż w rzędzie tyle klocków ile głosek słyszysz w danej nazwie.

 

  1. Prawda czy fałsz?”– zabawa podsumowująca wiedzę zdobytą podczas mijającego tygodnia

Powiedz. Czy podane poniżej zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

– Rolnik to osoba, która pracuje w cyrku.

– Rolnik musi znać się na uprawie roślin.

– Obora to budynek gospodarstwa wiejskiego, w którym mieszkają krowy.

– Kaczki mieszkają w kurniku.

– Młode psa to szczenię.

– Twarożek robi się z mleka.

– Kura znosi jajka.

– Świnia jest wszystkożerna.

– Kury mają pazury.

– Piekarz produkuje żółty ser.

 

  1. „Zagadki z zagrody” – zabawa dydaktyczna doskonaląca kompetencje słuchowe

Posłuchaj zagadek i postaraj się udzielić na nie prawidłowej odpowiedzi.

Dobre ma zwyczaje, ludziom mleko daje. (KROWA)

W nocnej ciszy łowi myszy. (KOT)

Ma długie uszy i futerko puszyste, ze smakiem chrupie sałaty listek. (KRÓLIK)

Dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik, gdy pojedziesz w góry, ujrzysz ją na hali. (OWCA)

O ziarenka prosi, pyszne jajka znosi. (KURA)

W przytulnym kurniku, krzyczy: kukuryku! (KOGUT)

Gdy wychodzisz z domu, on na ciebie czeka, kiedy wrócisz znowu, cieszy się i szczeka. (PIES)

Cztery kopytka, rogi i brudka, zjadła całą kapustę z ogródka. (KOZA)

 

  1. „Portret pieska” – ćwiczenia słowno graficzne

Przygotuj do zadania kartkę i kredki. Słuchaj wiersza czytanego przez rodzica i jednocześnie rysuj to co słyszysz.

Mój pies i ja

Anna Pawłowska-Niedbała

Jedna kreska, druga kreska,

Narysuję zaraz pieska.

Krągły tułów, cztery nogi

Piesek gotów jest do drogi.

Jeszcze ogon do machania,

Głowa, uszy do słuchania,

Mały nosek, oczka dwa.

Pies już biegnie, za nim – ja.

 

Kto biegnie za pieskiem? Narysuj brakującą postać.

 

  1. „Zwierzęta z gospodarstwa” – zabawa ruchowa

Przypomnij sobie o jakich zwierzętach mówiliśmy w tym tygodniu. Naśladuj ruchami, gestami i odgłosami kolejno każde z nich, np.: pies – chodź na czworaka i szczekaj jak piesek, koń – maszeruj unosząc wysoko kolana i kląskaj jak koń, itd.

 

Miłej zabawy.

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.