Skip links

30.04.2020 Polska- jej piękno i historia

Temat: Polska- jej piękno i historia

Data: 30.04.2020r.

Grupa: Wiewiórki

Do pobrania: Wiewiórki – Zajęcia 25

Cele:

Dziecko

-kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej
-rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi
-kształtowanie postaw patriotycznych

 

 

  1. Nasza ojczyzna

Proszę wysłuchaj zagadki i postaraj się na nią odpowiedzieć

„Pytanie nietrudne, każdy to przyzna. Jak się nazywa nasza ojczyzna?”

Dzisiaj przypomnimy sobie wiadomości o naszej ojczyźnie, którą jest Polska. Spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

– Jak nazywa się stolica Polski?

– Jak mówimy na nasze monety?

– Jak nazywa się nasza najdłuższa rzeka?

– W legendzie o Lechu, Czechu i Rusie, który z braci założył państwo polskie?

– Jakie są nasze barwy narodowe?

 

  1. Symbole narodowe

Zastanów się jakie są nasze symbole narodowe. Przyjrzyj się ilustracjom i powiedz, które z nich rozpoznajesz.

  1. Co to jest Polska?

Wysłuchaj wiersza Cz. Janczarskiego, a następnie spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Czym jest Polska?

– Co to jest Polska?-

Spytał Jaś w przedszkolu.

Polska- to wieś

i las,

i zboże w polu,

i szosa, którą pędzi

do miasta autobus,

i samolot, co leci

wysoko, na tobą.

Polska- to miasto,

strumień i rzeka,

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną.

Polska to jest także twój rodzinny dom.

A przedszkole?

Tak- i przedszkole,

i róża w ogrodzie

i książka na stole.

  1. Moja Polska

Zapraszam Cię do wykonania pracy plastycznej, związanej z naszym państwem. Poniżej jest kilka inspiracji, które możesz wykorzystać.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.