Temat: Po czym poznajemy, że przyszła wiosna?
Data: 06.04.2021
Cele:
– doskonali umiejętności grafomotoryczne;
– wskazuje zwiastuny nadchodzącej wiosny;
– eksperymentuje i wnioskuje.
DO POBRANIA: zajęcia zdalne 06.04.2021
Zadanie 1. „Nasłuchiwanie śpiewu ptaków”
Pobawmy się w nasłuchiwanie śpiewu ptaków.
Przyłóż dłoń do prawego, a potem do lewego ucha, następnie spoglądaj z równoczesnym skrętem tułowia oraz głowy raz w lewo, raz w prawo, bez odrywania nóg od podłogi.
Wykonaj ćwiczenie kilka razy. Powodzenia!
Zadanie 2. „ Zwiastuny wiosny”
O tym już wiesz, że gdy odchodzi pora roku ZIMA, to nadchodzi WIOSNA. Każda pora roku ma swoje cechy charakterystyczne. Spójrz na ilustrację i otocz pętlą te elementy, które są zwiastunami wiosny.
Zadanie 3. „ Eksperyment z kwiatkiem”
Przygotuj: wysoką szklankę, barwnik spożywczy, biały kwiatek
Do wysokiej szklanki nalej wodę, rozpuść w niej barwnik spożywczy. Odetnij wraz z rodzicem kawałek łodygi białego kwiatka. Włóż kwiatka do zabarwionej wody.
Sprawdź następnego dnia, czy kwiatek zmienił kolor. Wykonaj zdjęcie i pochwal się efektem swojej pracy. Trzymam kciuki!
Zadanie 4. „Tulipan”
Narysuj tulipana według tekstu czytanego przez rodzica lub rodzeństwo:
- Po cichu, ale wesoło, narysuj czerwone koło.
- Kreska w prawo, kreska w lewo, czubek taki jak ma drzewo.
- Pod tą główką – kółko małe, na zielono obwiedź całe.
- Zapamiętaj też, że wiosną tulipany prosto rosną.
- I że kwiatek to nie zwierz – z lewej liść i z prawej też.
- Popraw listek, popraw płatek. Już na kartce kwitnie kwiatek!
Miłego Dnia!!