Skip links

06.04.2021 Po czym poznajemy, że przyszła wiosna?

Temat: Po czym poznajemy, że przyszła wiosna?

Data: 06.04.2021

Cele:

– doskonali umiejętności grafomotoryczne;

– wskazuje zwiastuny nadchodzącej wiosny;

– eksperymentuje i wnioskuje.

 DO POBRANIA: zajęcia zdalne 06.04.2021

Zadanie 1. „Nasłuchiwanie śpiewu ptaków”

Pobawmy się w nasłuchiwanie śpiewu ptaków.

Przyłóż dłoń do prawego, a potem do lewego ucha, następnie spoglądaj z równoczesnym skrętem tułowia oraz głowy raz w lewo, raz w prawo, bez odrywania nóg od podłogi.

Wykonaj ćwiczenie kilka razy. Powodzenia!

Zadanie 2. „ Zwiastuny wiosny”

O tym już wiesz, że gdy odchodzi pora roku ZIMA, to nadchodzi WIOSNA. Każda pora roku ma swoje cechy charakterystyczne. Spójrz na ilustrację i otocz pętlą te elementy, które są zwiastunami wiosny.

Zadanie 3. „ Eksperyment z kwiatkiem”

Przygotuj: wysoką szklankę, barwnik spożywczy, biały kwiatek

Do wysokiej szklanki nalej wodę, rozpuść w niej barwnik spożywczy. Odetnij wraz z rodzicem kawałek łodygi białego kwiatka. Włóż kwiatka do zabarwionej wody.

Sprawdź następnego dnia, czy kwiatek zmienił kolor. Wykonaj zdjęcie i pochwal się efektem swojej pracy. Trzymam kciuki!

Zadanie 4. „Tulipan”

Narysuj tulipana według tekstu czytanego przez rodzica lub rodzeństwo:

  1. Po cichu, ale wesoło, narysuj czerwone koło.
  2. Kreska w prawo, kreska w lewo, czubek taki jak ma drzewo.
  3. Pod tą główką – kółko małe, na zielono obwiedź całe.
  4. Zapamiętaj też, że wiosną tulipany prosto rosną.
  5. I że kwiatek to nie zwierz – z lewej liść i z prawej też.
  6. Popraw listek, popraw płatek. Już na kartce kwitnie kwiatek!

Miłego Dnia!!

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.